Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Aurora Saltfjord forsvinner idag til Equinor for 45+(45) dager
Maersk Tracker er idag hyret for Saipem for 2mnd+opsjoner fra midten av juli

Helledussen det er trykk i Nordsjøen nå altså…

1 Like

Grei stake på den oransje linja her…! Fra https://westshore.no/

2 Likes

Snart 250 mill i omsetting, på andreplass etter equinor. Dette er faktisk på utsiden av hva jeg var i stand til å forestille meg.

2 Likes

Ja helt sinnsykt.Hadde vært moro og vist om det er Sveaas som fortsetter oppkjøp.

Det hadde nok markedet respondert positivt på.


Nå går sikkert dof apeshit.

1 Like

Man lurer på om når taket er nådd! Ønsker å selge litt men tror at Game er ikke over ennå!:blush:

1 Like

Jeg holder til 50 og ser hva som skjer der

3 Likes

Enig! Jeg tror SOFF skal se 50 før å komme ned!

2 Likes

Har redusert litt men ikke så mye at jg gråter om det hår til 50😄

Må ærlig si at det gjør litt vondt i magen å se at alt jeg planla for rundt nyttår nå går i boks, en supplyportefølje. Var bare ikke tro mot min egen plan. Porteføljen ble solgt, og har 6 mill i tapt gevinst nå. En vanskelig følelse når man både føler seg smart og innmari dum på samme tid :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 Likes

Been there, done that. Føler med deg.

1 Like

Det beviser at du må ha trua på deg selv💖

Det verste er at jeg har nevnt for en kammerat for noen uker siden at han må holde Soff til 50 :slight_smile:

2 Likes

Å gjøre sin egen due diligence og benytte seg av fabelaktige kilder som dette forumet gir fantastiske muligheter. Men ulempen er at man faktisk ofte ligger i forkant av markedet. Kanskje mister man troa og selger, jf. SOFF som skled nedover omtrent hele 2021 før det tok av. Eller kanskje har man belåning som tvinger en ut, bare for å se at det tar av kort tid etter. For oss som gikk inn høsten 2020 har det vært en tålmodighetsprøve av dimensjoner.

1 Like

Unnskyld men kan ikke dy meg; Jeg har 6MNOK (og økende) i gevinst som resultat av samme plan
Tålmodighet er en dyd, og troen på egne vurderinger en selvfølgelighet!

5 Likes

Du lever av dette her da eller?

Tror vi har vært i mange av de samme aksjene. Men jeg har et problem med å holde, selv de selskapene jeg har god tro på. Så må øvelse til. Kjøpte forøvrig flere 100k aksjer i NEL for noen år siden på 1,65. Solgte på 3,15, og gikk til 35 etterpå. Har vært alt for mange slike. Så kanskje en ide å ikke følge selskapene for tett når man først har fått en overbevisning

2 Likes

Det er lett å finne eksempler også på det motsatte (altså at man ikke bør forelske seg i en aksje). Sommeren 2021 satt jeg med en slant SDRL som gikk fra 2 kr til 11-12 kr og hadde vel en 5-600k i gevinst på toppen. Fikk troa på at selskapet likevel skulle klare seg og satt hele veien ned igjen. Solgte heldigvis før den falt videre, og gikk cirka i null…

Nei, men jeg har hatt flaks etter å ha gjort noen gode vurderinger for et par år tilbake- i tillegg til å være tålmodig.

2 Likes