Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Legg til at de 500k i tapt fortjeneste fort hadde havnet i SOFF høsten 2020, så hadde jeg hatt 100k til i SOFF nå, og har gått glipp av 3,5 millioner kr :wink: C’est la vie.

Man er sin egen største fiende - det er helt sikkert. Det er også forsket på korrelasjonen mellom informasjonsmengde/tilgang og graden av suksess som investor. Dem med tilgang til mest informasjon presterte dårligste

Merk at jeg fortsatt har 75% av mine investeringer innenfor offshore, og med klokketro på at dette også fremover vil være det klart beste segmentet å være investert i.

Jeg tror således på ingen måte at det er for sent å ta del av gledene innenfor offshore generelt- eller SOFF spesielt.

2 Likes

Veldig enig i dette, og jeg har derfor diversifisert løpende ifb. gevinstuttak. Jeg har derimot slitt med å identifisere gode alternativer utenfor offshore-segmentet. Jeg må derimot erkjenne å ha utviklet et kjærlighetsforhold til denne bransjen, og som kanskje ikke bidrar positivt til diversifiseringen

2 Likes

Tja. I min bransje er kunnskap- og trygghet på egen kunnskap den eneste reelle makt og jeg er nok til en viss grad farget av dette synet. Jeg tror videre at dette er den reelle grunnen til at jeg har holdt på aksjene- mer enn tålmodighet som egenskap og/eller disiplin. Jeg har rett og slett vært sikker på at dette skulle gå veien.

2 Likes

Ikke fått studert meldingen ordentlig men er det ikke ganske formidabel kontrakt DOF nettopp meldte?

USD 260mill

Jo, den er bra- og vil bidra til snittrateøkning innenfor AHTS selv om ROV skal ha sin del av kaka

1 Like

Akkurat, trygghet er faktoren som bidrar til at man er i stand til å stå inne for egne vurderinger. Når man ikke står inne for egne vurderinger taper man kampen mot seg selv. Her kjempes det likevel kamper i flere plan. Griskhet blant annet.

Edit: Fint om vi closer over ført.

2 Likes

I løpet av de siste fem årene har aksjen vært over 2000 i krus. Noen mulighet for at den vil havne der igjen?

Antallet aksjer var vel betydelig lavere.

Hvilket forholdstall snakker vi om da mellom antallet den gang og nå?

Tror det var 2mill aksjer dengang hvis ikke jeg husker feil,nå er det vel 77mill

Det betyr at om vi skal opp på samme nivå, så må vi opp til rundt 52.

Det er prdf 22 ahts i Nordsjøen his westshore (Braemar har litt flere)og 4-5 forsvinner ut på term denne uken. Det er helt galematias.

2 Likes

https://www.tradewindsnews.com/offshore/spot-psv-shortage-pushes-north-sea-rates-to-eight-year-high/2-1-1219829

1 Like

Springer med oppdrag for CNOOC fra 31.05. jf. Solstad sine sider, blir muligens siste oppdraget før den skal på lengre jobb for Neptune fra 16.06. Den raten er nok fin, spent på den.

I tillegg er Far Seeker fjernet fra spot-oversikten, mulig det er en medium/lang kontrakt som er inngått her. Ranger også oppdatert til ledig fra 07.06., på jobb for SapuraOMV nå.

2 Likes
6 Likes

Har stor tro på Soff videre fremover, men hvem skulle tro for litt over en uke siden at vi allerede nå skulle være på 40. Må si jeg føler meg både privilegert og heldig som har fått være med på denne reisen så langt

Gratulerer med dagen alle sammen​:norway::norway::clinking_glasses:

3 Likes

Drott tebake 02.08 ifølge Braemar så blir fort nesten 3mnd på den Technip jobben

1 Like