Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Poenget er at påtross av høy olje pris har børsen snudd fra omtrent over en prosent oppgang til nå 0,20. Dette kan ha sammenheng med at børsen ee i ferd med å bryte ATH. Det som ofte skjer da er at mange selskaper på børsen korrigerer. Det er god samvariasjon mellom osebx og soff i dag. Hvorfor, vet ikke. Det er en observasjon og, som i alle komplekse problemløsingsprosesser finnes ikke rett eller galt. Helst bare mange ulike forklaringsmodeller.

Så blir spørsmålet hvor store forventninger til morgendagens resultat som er priset inn i aksjen?

Siem Offshore som slipper Q1-rapport i morgen, Solstad har hatt sin.

1 Like

Beklager, blandet SIOF og SOFF. Gjelder for så vidt det samme med SIOF; hatt en nedadgående trend den siste uken. Noen som planlegger å kjøpe lavt og selge høyt etter resultatfremleggelsen?

Annual General Meeting 2022 held

Rem supporter fikk 300k/dag for sin psvjobb nå-helt hinsides bra det ratenivået nå og dette vil forskyves inn i term-kontaktene garantert.

5 Likes

Det er kanskje Srh som har best oversikt men jeg mener vi har en drøy håndfull psvèr som går av lengre kontrakter i høst?

Veldig bra. Det samme fikk vel Seacor Nile og den ser ut til “kun” å ha 840 m2 deck.

Skulle absulutt sett Aurora og Corona i arbeid, men de må vel bare vente. Sannsynlig pga manglende verftskapasitet som flere har vært inne på.

Her er PSV oversikten pt.:

3 Likes

Jupp men Corona har nå ligger drygt lenge i bøyene altså, men Aurora tror jeg kun venter på verftstid.

Interessant Srh da er det altså fort en 8-10 båter litt avhengig av opsjoner som vi kan forvente nyheter på i løpet av det enste halve året omttrent

Og med rater som gir snittrateøkning

1 Like

På langtidskontrakter så tipper eg på standard PSV >800 at ratene nå ligger på mellom 150-175k. her tipper eg at dei nyare og større får 175k/d. Dette er vel betydeleg høgare enn snittraten til Psvane til SOFF idag.

3 Likes

Det er vel 60- 70%over dnittet idag

Ja, kan stemme det. Har ikkje full oversikt over SOFF då eg ikkje er inne her sjølv

Har ikke tallene her men Sth har kandkje ? Mener snittet er litt over 100/dag, var det 110-115 mon tro🤔

120k i q1

2 Likes

Da overdrev jg litt men kraftig økning uansett

1 Like
1 Like

Sapphire/Prosper komme inn 3/4.6 og skal på jobb for Jumbo Maritime 20.06 så ikke umulig de rekker en jobb imellom der…

3 Likes

hva skjer…hvorfor stiger kursen så mye?