Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi har ikke gått testet kontraktsmelding på feks csv etter NM

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-25/germany-pushes-for-g-7-reversal-on-fossil-fuels-in-climate-blow

3 Likes

Realpolitikk lenge leve.

1 Like

ha ha endelig… ergo som nevnt i starten av krigen så har det så absolutt med solstad å gjøre. ja det vil bli trykk i nordsjøen. vinduet her er langt.

:cowboy_hat_face:

Corona forlater opplag, på vei til ny eier. For 4mnd siden lå det 6 ahtser og 2 psver fea Soff i opplag «borti vilå her» då eg bor. Nå er kun Titan igjen og jg tenker den forsvinner og snart. Mye utgifter spart og litt cash inn.

6 Likes

Etter litt snoking på nett ser det ut til at Prosper og Sapphire dkal snkre opp Shells VITO i mexicogulfen, de har hentet kjetting på Sotra, Sspphire går direkte, Prosper via Canada for mannskapsbytte.

10 Likes

For min del tror jeg den kraftige korreksjonen i det store er over i Solstad nå og benyttet anledningen til å kjøpe noe soff aksjer idag.
Jeg tror aksjen vil kunne stige framover og gjerne opp mot tidligere topp rundt 50.
Vi bør kunne forvente kontrakter på flere fartøy den nærmeste tiden.
For det første er det lenge siden siste kontrakt ble meldt, for det andre er vi nå inne i tiden før gutta tar ferie på kontorene og ifjor ble det meldt bra med kontrakter siste del av juni og første del av juli, mulig dette gjentar seg også nå i år.

3 Likes

Etablering over 30kr = Bryte opp gjennom MA200 i 15min chart og MA50 i times-chart, samt støtte (ish) i MA50 dag-chart. Vi er uten tvil på et veldig viktig nivå og etablering her tenker jeg er både super viktig og -spennende. Jeg tror også vi skal opp herfra. Et naturlig første target kan f.eks. være rundt 36-37kr. Her har vi både litt glidende snitt samt omsetning fra tidligere (som kan fungere som et motstandsnivå).

3 Likes

Sitter også long i SOFF med gevinstpengene fra samme aksje. Oppturen i bransjen blir kraftig de neste årene. Økte renter kan være en utfordring, men tror at oppturen er mye sterkere enn renteeffektene. Så vil der jo gjerne komme en demand destruction i forhold til oljeforbruk i verden, enten som følge av høye priser, eller fordi omstilling til andre energikilder skyter fart, men jeg tror ikke vi vil se dette før vi passerer oljepris på 170-240 USD. Med inflasjonen vi har hatt de siste 25 år så er faktisk ikke en oljepris på 170 dollar så høy. I 1997 ville en oljepris på 113 dollar faktisk tilsvare en oljepris i dag på 170 dollar justert for inflasjon.

2 Likes
6 Likes

Ja, det kan bli ellevilt, alt tyder på det :joy:
Skulle gjerne sett 31 nå på slutten, utelukker ikke at det skjer.

Momentet i denne aksjen har i alle fall snudd fra nedadgående til oppadgående trend nå (tror jeg :crossed_fingers:), og det var vel på tide. Slutter vi på 31 så tror jeg vi kan få oppleve pen stigning frem mot Q2.
Meldinger fremover kan jo gi oss en ytterligere dytt i positiv retning.

Særdeles positivt at den løftet seg såpass markant at den passerte 30 og endte på 31,05.
Stor sjanse for at det positive momentet opprettholdes og at den fortsetter imorgen.
Omsetningen giret også opp på slutten.

1 Like

Brage Viking fikk 2,15 mill for Equinor.

2 Likes

Kjøpt meg opp igjen jeg også, kom inn 4,95 lavere enn jeg solgte. Samme antall aksjer.

1 Like

Veldig bra, tror den er rigget for en ny pen reise nå om de forskjellige variablene slår til.
Turbofart om selskapet melder som de gjorde i forkant av ferien ifjor.

Kjempemessig at kursen tar seg opp. Da slipper vi all eder og gallen som preger omtalen nå kursen faller - eller noe endre seg den siste tiden?

3 Likes

Ift det fundamentale tror jeg lite har endret seg, det er like lyst som for 1 måned siden, men tror at korreksjonen var dømt til å komme og tror den var tvingende nødvendig for at kursen skal reise igjen.
Det måtte ristes i treet, for den langsiktige betydde det nok ingenting. Vanskelig å vite når topper og bunner er.

2 Likes

god morgen

IEA roser Norge for økt produksjon av olje og gass – E24

merk xxxxxxxxxx
I den ferske rapporten om Norge anbefaler IEA å sikre at norsk olje- og gassproduksjon kan opprettholdes, dog under strenge miljøkrav, for å sikre europeisk og global forsyning.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx