Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

8 ahts slutninger idag rster 1.7-2mill/dag

Psv opp igjen og, 2 slutninger over 200/dag nå

2 Likes

I sceneskiftet mellom kritthvite solvarme strender i det indiske hav og den norske fjellheimen påkreves klesvask, og som således gir tid til en aldri så liten SOFF-gjennomgang med statusoppdatering:

Økonomi/Inntekter/EK:
Jeg nøyer meg med å si at jeg gleder meg til 2Q22, 3Q22 og tiden fremover hvor stadig flere nye og bedre betalte kontraktsarbeider trår i kraft. Ingen- og jeg repeterer INGEN av våre konkurrenter vil kunne vise til et tilsvarende snittrateløft i tiden som kommer!

Status Renewable fleet:
Alle skip i arbeid. Fortress riktignok på overtid i UK. Kontrakter kan etterhvert forventes meldt på Fortress og Jarl. Konklusjon: Situasjonen ser bra ut!

Status Subsea fleet:
Alle skip i arbeid- med unntak av Flower. Kontrakter kan etterhvert forventes meldt på Flower, Australis, Energy, Pioneer, Navigator, Frontier, Maximus og Installer selv om sistnevnte ofte ser ut til å seile sin egen sjø mht. kontraktsmeldinger. Konklusjon: Situasjonen ser rett og slett veldig bra ut slik markedet ser ut nå!

Status AHTS fleet:
Konklusjon: Situasjonen ser bra ut, men vi er avhengig av fortsatt god spot og løpende inngåelse av nye gode avtaler!

Status PSV fleet:
Konklusjon: Situasjonen ser bra ut, men vi er avhengig av fortsatt god spot og løpende inngåelse av nye gode avtaler!

Jeg er glad for at jeg sitter posisjonert i SOFF, og må faktisk vurdere om tiden er inne for å reinvestere noen av de tidligere uttatte gevinstmidlene i selskapet for dette “regnestykket” ser fortsatt veldig bra ut slik det ser ut nå!

Jeg ønsker dere alle en fortsatt god sommer, og som nå for min del skal benyttes til lange gode turer i den fantastiske norske fjellheimen!

12 Likes

Signeres. Vi kan nok forvente at alle opsjoner benyttes for de dom trenger båt men allikevel har vi heldigvis en fin andel csver som skal på helt nye kontrakter de neste månedene

3 Likes

Real økonomi. Kanskje bør vi selge strømmen kontra å lage aluminium…tankene er der. Dvs vi risikerer av industrialisering

Med de prisene vi har nå i Sør-Norge på strømmen er det fullt mulig

ja med Europa i krise så vil dette kunne skje…tror jeg

Long term contract in Australia

7 Likes

For første gang er noen short (synlig, over 0,5%) siden høsten 2020: Details - Short Sale Register

1 Like

Hmmm blir bonus på zerokontoen men da😄

1 Like

Ja, er satt en short. Er vel fair det dersom de gambler på at Q2 resultatet blir dårlig. På meg virker det som om hele oljemarkedet holdes nede, slik at de store og strategiske får lastet inn aksjer før kommende vinter. Men det er nå bare min mening og teori. Holder nå på mine posisjoner gjennom sommeren og har økt disse jevnt og trutt.

3 Likes

Anstendig psv rate u varmere farvann- ca 70mill for 200 dager men det inkluderer reise/mobilisering da

1 Like

Oppdatert med bla forlengelse på Ranger

4 Likes

https://www.tradewindsnews.com/offshore/s-p-pace-quickens-as-clarksons-offshore-rate-index-hits-seven-year-high/2-1-1261183

4 Likes

Salgs og kontraktsmeldinger 2022

4 Likes

Voleon kastet ytterligere et par millioner kr i short potten sin på fredag. Totalt knappe 473k aksjer short nå. Details - Short Sale Register

Interessant🤔 lurer på hva de tror de vet😳

Voleon hevder selv å være drevet av maskinlæring/kvantitative modeller. Godt mulig de selv ikke alltid “vet” hvorfor de kjøper og selger, annet enn at modellen(e) gir signaler om at det er lurt.

At Voleon, we approach investment management through the prism of machine learning, in which flexible statistical models are applied to the problem of financial prediction. Rather than having humans look at individual events within the marketplace, machine learning employs statistical algorithms capable of detecting persistent effects across large swaths of data.

Fiffige greier😄

Må nok påregne noe shorting i disse urolige makrotider.