Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hva er det som hindrer offshore-markedet å ta av? Det har beveget seg flatt lenge til tross for at ratene er historisk høye og etterspørselen etter skip er stor.

Tenker det er usikkerhet om effektene av det gode spot markedet vil få for omsetning og marginer, når en samtidig får høyere renter, inflasjon og økte kostnader. Så tror at markedet vil være litt på vent i forhold til Q2 og Q3 presentasjonene. Om tallene skuffer så kan det gå nedover, om tallene blir gode så tror i allefall jeg at det kan trigge en ny reprising av sektoren. Spesielt er det interessant om skipsverdier blir oppskrevet allerede nå.

5 Likes

Kan det være roboter inne i bildet her også, som kjører kursen i påvente av Q2 og muligheter for kursdrivende resultater og tilsvarende muligheter salgsgevinst.

Heisann, her ser så stille… Er alle på ferie eller har flyttet til andre sted!?:roll_eyes::thinking: Noe tips eller estimat om Q2!?

Solgt

1 Like

Hvorfor da!?

Ferie… kommer sterkt tilbake

2 Likes

Viktig å slappe av og roe ned!

Er 8t inn i ferien😄 vært litt rolig på nyhetsfronten nå selv om spoten er spennende. Jg tar ikke ferie fea Soff da det er hobby for meg😄

4 Likes

Noen som følger TA her? Ser lovende ut

Jeg synes prisen bør gå over 28.5 og holde seg over det. Da ser det lovende bra ut! For nå bør man vente å se ellers vanskelig å si noe!

Ser ut til at N.Drott har fått utvidet med en snau uke. Opprinnelig ferdig 25.07

Normand Drott
32.6 344 760 II Technip Project work Bergen 31.07.2022

Hmm står på 27.7 på Solstad sine sider enda🤔

Ja. 25. på Westshore og 31. på Hagland. Full forvirring :wink:

Hehe😄 ser ut dom Sirius kommer neste uke og men litt uenighet der og.

Soff holdte seg over 28.5 (29.00) som er bra, tror jeg! Nå trenger vi en liten hopp til 30 i morgen for bekreftelse! :blush: Forresten bør man være forsiktig å si noe mer om pris utviklingen til over 35.

Folk må bli ferdig på ferie før noe skjer - tror jeg. Kursen trenger mer momentum for at momentumrobotene settes i arbeid. Særdeles positivt med kontrakten til Akastor, fartøyet Aker wayfarer, på nesten fire år og 282 mil usd i dag - tilsvarende fartøy som NM. Sender et flott signal om sentimentet.

Holder forøvrig pusten til onsdag - Feds rente beslutning. Det er makro som gjelder i min bok. Edit: passer også litt på osebx som teknisk sender faretruende signal.

2 Likes

Veldigbra analyse! :+1: Helt enig…Forresten ikke så mye bekymret om rentene! I verste fall kan det redusere pris utviklingen i noe grad men ikke stoppe det, synes jeg! :blush:

1 Like

Var greit driv til å begynne med. Ordreboken ble fort litt mer komplisert og fylt opp med salgsordre.

image

Korrelasjonen med oljeprisen er der enda gitt. Tror ikke det skjer noe sykt før rapportene kommer

1 Like