Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det tror jeg ikke på før jeg evt. ser det- for det var akkurat slik det forrige krysset ble registrert. Det betyr likevel ikke at denne skribenten kan ha helt rett

Sjekk Eiof, akkurat samme tøvet der på dnb plattformen, skal garantere at det ikke er omsatt en aksje enda idag.

Jeg ringer DnB

1 Like

Ingen andre plattformer viser omsetning enda. Verken, Pareto, NON, Tradingview eller Dn Investor.

Og der trakk dem tilbake disse ordrene.

så på eiof… utroligt hvor mye den har falt bare på noen dager…mye likt solstad aksjen

Mange som så sitt snitt til å komme seg ut da den begynte å stige, mange er drittlei disse aksjene som har ligget brakk over flere år.
Den har konsolidert hele forrige uke, antar salgsviljen nå snart avtar.

1 Like

jeg har ikke følgt med i eiof. ønsket ikke å kjøpe noe der pga at det er et så lite firma. siem kan jeg vurdere, men for tiden så er jeg bare i solstad og holder fast på det kortet

men kommer det ingen nyheter så er det lett for at vi ender i dag rundt 5.4 og i løpet av uken ned mot 5.3. forstår gått at folk blir lei. jeg har derimot tenkt å være i solstad rundt 1.5-2 år og kanskje mer. tror ikke vi vil se noen stor utvikling på aksjen før vi begynner å tjene penger igjen.

Tror alle offshore rederiene kan bli spennende nå framover foruten Dof som seiler sin egen livsfarlige sjø foreløpig.

sant men får mindre aksjonerene kontrolen så stoper de emisjonen. da er valge å kjøre det konk elle at bankene er med på videre drift.
jeg tror dof kan klare seg hvis bankene er med

DnB kan på tidspunktet verken bekrefte eller avkrefte hvorvidt dette er faktiske handler gjennomført på andre plattformer enn via børs. Samme gjelder for hendelsene i siste uke. Det kan altså også være en feil- og de skal kontakte meg så fort de har dette avklart.

3 Likes

Bra jobba Srh, ingen crunn til å spekulere hvus vi kan få det avklart👍

2 Likes

Da ser det ut som Maximus tar 5 års klassingen.

1000 kroners spørsmålet, skal den på langtidskontrakt fra 21.12? Og når meldes dette?

Normand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Mexico

1 Like

hvor leser du dette?

5 års klassing er selvsagt min mening, men kan ikke være noe annet.

helt klart og from til 20 december så får vi ikke intekter på fartøyet.
dvs ute av drift i minst 2.5 måneder… dvs 2.5x30= 75 dager. hvis de får tett på 1.4mill pr dag så ute blir det ca 75x1.4= 105 mill nok.
hvis verksted regningen er rund 30… så uteblir det ca. 135mill som vil slå ut på Q4.

Det vil merkes på q4.
Men, de får ikke i nærheten av 1,4 mill/dag nå tror jeg ref. uttalelser fra LPS på q2 at inntektene er noe lavere grunnet blant annet at NM ikke har like mye income.
Maximus koster under normal operasjon cirka 620-720k/dag.
Når den ligger i ro vil det reduseres noe(drivstoff, crew kost et.)

ok…men da 105/2+30= ca. 80mill nok

Jeg tror vi kan anta at NM reduserer inntektene med ca. 50 mill i q4.
Samtidig koster det nok ca 50 mill i driftskostnader og klassingskostnader så 100 mill i total effekt er nok ikke helt ut av det nei.

Men, fingen i været fra en som ikke vet.

Samtidig må det presiseres at dette nok er en kostnad som periodiseres over flere måneder, kanskje 6-12 mnd så effekten blir nok helt minimal i totalen.

1 Like