+/- 100mill er nok ikke mye feil, men klassing er en del av løpende kostnader😄
Jg syns det er soennende at de tar jobben u Mexico, jg håper ugrunn pp en 3-5årsavtale innen olje&gass der, tror de betaler best.
+/- 100mill er nok ikke mye feil, men klassing er en del av løpende kostnader😄
Jg syns det er soennende at de tar jobben u Mexico, jg håper ugrunn pp en 3-5årsavtale innen olje&gass der, tror de betaler best.
Siden Solstad kun eier 25% av NM, vil da all inntekt/utgift på båten komme på Solstad sitt regnskap? Eller vil kun 25% bli synlig?
Enig @Metallian, opplagt positivt at klassingen tas der hvor fartøyet er nå, relativt kort avstand til flere potensielle oppdrag i den regionen.
men hvis de hadde en slik avtale med Mexico så burde de meldt den. så ut fra at ingen melding kommer så er det lett å se for seg at man fortsetter i samme spore som de har gjort til nå i Mexico i påvente om å får en større ordre .
Sliter med å se at banker samt Solstad Offshore kan leve med en slik greie som nå særlig lenger.
Banker som har aktivert pant i aksjer/fartøy, ingen holdbar situasjon.
sant. ergo kan dette bli spennende når man ikke har en langsiktighet. banker liker langsiktighet.
men for aksjekursen i solstad så er det viktigst at det kommer inn flere på eiersiden som du og jeg som kjøper og selger. Et firma hvor eierskap er dominert av noen store samt banker vil ikke medføre mye handel og ergo så sitter man fast og er ikke noen aksje folk flest vil ta i.
Sitter selv litt ekstra opptatt i dag, men av det lille jeg har fått med meg så er det vel lite som tyder på at Hemen er på selgern nå- er det riktig?
Dette som spekulasjon ift. dagens prebørs og om de eventuelt kan være ferdigsolgt- frem til jeg hører noe fra DnB.
Tror tanken om at dette er kryss er et blindspor. Fremkommer ikke på andre handelsplattformer jeg har sjekket. DN Investor viste forrige kryss (men ikke nå). Jeg har fulgt med litt i pre, og volumet som kan tolkes i retning av kryss har vært matching på ulike tidspunkt frem til åpning av handel. For meg virker det som om DNB har tatt “øyeblikksbilder” av matching og lagt det inn i loggen for reelle handler
Dersom Hemen virkelig er på vei ut vil det være rart om han ikke benyttet sjansen på nyheten forrige uke, når ser vi det på listene?
3 dagers forsinkelse på listene.
Tja, ikke vet jeg annet enn at handlselistene viser det de gjør. Men avventer som nevnt tilbakemelding med endelig bekreftelse/avkreftelse fra DnB.
fom i morgen for torsdagens handel, men med ytterligere 3d forsinkelse på eventuelle kryss dersom vi skal legge forrige kryssforsinkelse til grunn.
men kursen blir klippet på 5.6 uansett hva vi gjør…er nok hemen som selger…ser man på kurven så ser man dette
Midlertidig svar fra DNB:
De har enda ikke funnet endelig forklaring på dette. Det kan være feil i deres systemer, men det kan også være snakk om derivathandel el.
Jeg er følgelig ikke mye klokere pt., med de kommer tilbake mm.
Installer er nå snart fremme i Georgetown- etter mange dager på reise. Det er mye som foregår i Guyana for tiden, så vi får håpe på god melding om hva som er bakgrunnen for denne ferden.
Er det noen som vet om Installer har hatt 15-års klassing tidligere i år?
Jeg skal ikke blande meg for mye inn i dette siden DNB selv ikke vet hva de driver med, men er som sagt ganske sikker på at det vi ser hos dnb for tiden er kjøpsordrer og salgsordrer som legges ut i pretrade og auksjonen.
Det vises som @Chrysler300C skrev på alle aksjer og det stemmer ikke at det krysses i øst og vest daglig i alle aksjer på OSE.
Det som dessverre derimot enda stemmer er at Soff aksjen ligger i sumpa.
Ja, ser logikken i det og så får vi jo fakta om ikke så lenge uansett. Jeg forholder meg riktignok til at dette fortsatt er uavklart- og holder derfor litt ekstra nøye oversikt over hva som skjer med hvem og når inntil videre
det faller i usa
Ingen handler/feil i ettermiddag