Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 2


1 Like

Voleon var med pÄ turen opp til 36, mener Ä huske dem da kjÞpte. Spennende Ä se hva dem gjÞr om, nÄr om hvis vi skal opp pÄ dette nivÄet igjen. Forbausende om dem ikke solgte dagen etter kvartalsfremleggelse hvor kursen tidvis var ned 17 prosent

1 Like

2/3 deler av volumet i gÄr pÄ 1time og 24 min.

Bra trÞkk nÄ.

Edit: Da overgÄr dagens omsetting gÄrsdagens

PÄ tross av det enormet volumet shortet Voleon shortet ca. 60k pÄ fredag: Details - Short Sale Register

JA dem Þker og Þker. Det er relativt forbausende tatt i betrakning kursnedgangen som var pÄ tidspunktet.

Ja de mÄ jo ha 30-32 i snitt ca sÄ ville jo vÊrt pen fortjeneste rundt 27

Det er det samme jeg tenker - mitt utgangspunkt bak forbauselsen til at Valeon Ăžker og ikke viser evne til reduksjon.

Straks 33% bedre omsetting enn i gÄr
:slight_smile:
DrÞmmesituasjon er at USA henter seg inn fra i gÄr og sentimentet smitter over.

De vil vel ha den enda lavere

Det forutsetter jeg ogsÄ, men det finnes vel grenser for grÄdighet.

Voleon kan jo bare triple posisjon pÄ 60 kr, og la tyngdekraften rÄde :wink:

Helt klar gunstig Ă„ sette short etter massive run.

Registrerer nÄ at Clipper beveger seg sydover til nytt kontinent og benyttet i denne anledningen muligheten til Ä friske opp hukommelsen mht. senest inngÄtt kontrakt for henne.

Konklusjon:
Raten er nok mye hyggeligere fom 2Q23 enn hva den er- og har vÊrt pÄ den gjeldende 2019-kontrakten. Den nye kontakten lÞper til 2Q26 + opsjoner

Edit:
Clipper er forÞvrig en 250MTs Cablelayer bygget i 2001, og som skal klasses igjen i Mai 2025. Den nye kontrakten (til 2Q26) betyr forhÄpentligvis/sannsynligvis at opsjonene er rimelig sikre (pga kostnader ved klassing, men ogsÄ ettersom dette er ny kontrakt for samme kunde) og sÄledes at hun nok ganske sikkert vil levere inntekter til godt og vel fylte 25 og kanskje til og med 30 Är.

6 Likes

Greit om vi fÄr close pÄ 31

Enig, den kontrakten ble forlenget sĂ„pass lenge-og det var vel noksĂ„ lenge fĂžr eksisterende gikk ut og- at det ikke er tvil . Å forlenge en avtale slik tyder pĂ„ at de virkelig var redd for Ă„ ikke ha passende bĂ„t de neste 5 Ă„rene


Og jeg har vel og sagt det fÞr her- csver kan vi nok gÄ ut fra at i stor grad vil holdes i drift til de er 30 som utgangspunkt, det bygges jo ikke nye omtrent.

3 Likes

Ikke bekreftet pÄ Solstad siden enda men Braemar har nÄ forlenget Sapphire til 30.09!

De der prosjektjobbene var ikke dÄ dumme gett kan det se ut som


4 Likes

Det er gull det nÄ som det er litt lavere rater enn det var tidligere i sommer. Tror du den gÄr pÄ rater den fikk avtale pÄ da, eller justeres de etter rater som oppnÄs p.d.d?

Tipper de satte ratene ved inngÄelse, mulig noe justering ved opsjonene.

Blir meget bra ahts utnyttelse nordsjĂžen q3 om vi ser bort fra SiriusđŸ„”

1 Like

Makro gnag:

image
image

Venter i spenning: Pilene peker oppover pÄ Wall Street | DN

2 Likes

Jeg er dpent pÄ Sioff imÄrÄ, de gÄr nok en liten valutadmell de og men nÄ er nok markedet forberedt ig tror de har gode tall pÄ inntjening.

2 Likes