Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja, solgte i allefall ingenting på FOMO oppgangen i SIOFF, så får vi se om det var lurt eller ikke.
Har tradet litt i SOFF.

Dette kan og hjelpe på

Åj- mange ble skuffet over Soff forrige uke særlig valutaen ødela men såvidtg jeg ser skal vi være glade vi ikke sitter i Dof som jo tjener meget pene 2,5mrd men har mye stggere tall…

1 Like

Ja pluss at når rekonstruksjonen er ferdig så sitter aksjonærene igjen med kun 4% av selskapet.

Etter rekonstruksjonen, så tenker jeg hele gjengen her også sitter i DOF tråden :wink:

Dof er interessant etter rekonstruering ja- men jeg syns ikke detyte er sterke tall altså…

Soff med sine 80+ skip og 1,75 mrd inntjening hadde EBITDA på 613mill var det vel, mens Dof med sine 55 skip og 2,5mrd inntjening hadde ca 850 mill EBITDA…

Vi vet jo at Dof har hatt mye høyere rater enn Soff og de økte jo inntjeningen enda mer nå (25% mot Soffs 38% øksning) men syns Soff imponerer mer på EBITDA

2 Likes

Idag er oppgaven til SOFF (papiret) enkel - ta seg gjennom 30.50 (MA50) og 31.50 (MA20) på overbevisende måte.

MA100 tok imot et enormt volum på en imponerende måte og vi ligger og kniver på MA50 nå. Med gårsdagens US så kan det tenke seg at idag blir dagen hvor vi får denne nødvendige bevegelsen inn på 32-tallet igjen.

Kjøpte selv ytterligere aksjer når vi var under 30 blank og tenker å lempe disse ut opp mot 36kr. Liker SOFF og bransjen generelt men holder generelt posisjonene kortere enn vanlig om dagen - iaf når jeg er noe overvekt slik jeg er i SOFF akkurat nå.

4 Likes

image

1 Like

:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Mye rødt i supply men Soff dundrer gjennom 32🤓

Q2 var vel mer positivt enn folk trodde når en sammenligner med peers.

Taper seg litt mot teknisk motstand. Makro er på våres side. Det omsettes særdeles godt enda.

ja, både olja og dollar er positiv. Det er absolutt takers til SOFF oppover på 32 tallet. SIOFF får litt juling i dag, så jeg kjøpte litt der, mens vektet litt ned i SOFF. Velger å gå litt i cash for å kunne trade volatiliteten framover.

1 Like

Kan virke som en bunn nå. Selgerne er blitt litt vanskeligere i alle fall.

Tørket litt inn nå. Markedet usikker på videre retning?

Ser at olja beveger seg litt skarpere opp og ned enn vanlig. Så tydelig at det er litt leting etter retninger i markedet i dag.

Oljen tenker jeg skal opp

Ja den spretter opp igjen hver gang den blir pushet ned.