Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Opec er forbannet så det blir nok produksjons reduksjon om noen dager - sånn blir det når wallstreet leker med papir olje.

Ja, Opec kutter nok i den delen av produksjonen som de ikke klarer å produsere :wink:

Standoff i ordrebok, på tross av at det ikke er voldsomt med synlige selge

Hei, alle med-Soffere!

Jeg tenkte bare å informere om at jeg, på bakgrunn av makro og familieinteresser, nå har konvertert 90% av min aksjekapital til eiendom i form av en hytte i Kragerø. Takk til SOFF for eventyrlig gevinst- og som gjorde dette mulig.

Dette betyr likevel ikke at jeg ikke kommer til å være minst like engasjert og involvert innen offshore generelt- og SOFF/SUBC spesielt. Jeg har fortsatt trua på videre vekst og har således satt igjen 30k aksjer i SOFF, 10k i SUBC for the long run + noen hyggelige lodd i HUDL, ULTI, og OBSRV, og så får vi se hva jeg kan samle meg opp av cash for ytterligere fremtidige aksjeinvesteringer.

Jeg har således ikke solgt fordi jeg har mistet trua- men fordi penger i tak, gulv og vegger føles tryggere plassert enn der akjsepsykologi, urealiserte valutatapskonsekvenser og tradere råder.

13 Likes

Gratulerer👏

Jg sitter jo av og til og tenker på at selv jg med mine beskjedne antall aksjer kunne løst ut resterende boliglån om jeg solgte på 49 men jeg sitter nå ling enda.

Det er noe trygt med vegger ig tak og det stiger nok i verdi uavhengig av dollar og oljepris😄

1 Like

Det lønner seg med lån i Norge. Husk på det:-)

Jeg er en pingle mht. gjeld.

Nå har jeg jo også lykkes godt en gang uten å basere meg på gjeld- og tenker at det kan jeg vel gjøre igjen. Sist gang startet jeg på null- og med 10k aksjesparing pr. mnd. Utgangspunktet er bedre nå.

Det skal derimot ikke utelukkes at det på et senere tidspunkt blir å “geare” litt dersom det åpenbarer seg muligheter som rett og slett er for gode- og samtidig sikre nok til å ta sjansen.

Jeg har planlagt for en dobling etter rehab/oppussing/makrojustering

1 Like

Ingen handler siden 1505?

Voleon gir seg ikke, og økte shorten med 104k til 1,188 millioner aksjer (1,53%) i går. Lykke til! :smiley:

1 Like

Like greit det, en vet hva en har, ikke hva en får. Men håper nå fortsatt at du følger sektoren like tett som før og deler litt fra tallene som du estimerer. Stor nytteverdi for oss andre.

2 Likes

GRATULERER! Veldig fortjent.
Håper det er dypvannsbrygge der, for det kan fort komme en PSV lastet med øl en dag :wink: Sammen med mange Soffere :laughing:

2 Likes

Det unner jeg virkelig deg og din familie!! :grinning:

2 Likes

Oppgang er oppgang;)

Bedre enn det meste annet i supply idag🥸

For dem som lurte

1 Like

:sob: 3,5 båtplass i fellesbrygge medfølger, men som vil være i minste laget. En del soffere er det derimot plass til.

Apropos: Burde man ikke planlegge for et Soff-julebord. Jeg tar gjerne del i regien.

1 Like

Eiof begynner å bli interessant igjen


Fortsatt grønt i USA. Renter noe opp og oljen har tatt en pause.

Tidewater i grønt

Hovedindeksen begynner å nærme seg et motstandsnivå, hvor tidligere tester har endt med bratt nedgang. SOFF gikk også ned ved test 21 april, 31 mai no so much.

“Doffen daua” i går, fleste andre supply opplevde også nedgang i går.

Blir spennende å se hvor vi ender i dag.

2 Likes

Blir solgt ned på veldig lavt volum må jeg si

1 Like