Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Da forstår jeg mer.
Høres jo egentlig ut som vanlig trading, men med lånte aksjer. Også må de betale en leie for å disponere disse aksjene.

Jeg har zerokonto og har ikke blokkert for utlån av aksjer. Hvert kvartal får jeg noen tusenlapper fra utlån av Soff som av prinsipp går rett til nye Soff akdjer🤓

En fin måte å holde kontroll på om det er shorting som pågår, de med mange aksjer låser det meste og holder kun noe åpent for utlån for på den måten holde oversikt, men ikke gi dem for mye

Ja leie betales til eier og megler. Det varierer hva leien koster, jeg lånte ut 11k aksjer i noen dager og fikk litt under en tussing som betaling for utlånet.

Eier kan tilbakekalle aksjene når som helst. Da returner dem innen 48 timer.

Shorterne lykkes best ved dårlige nyheter eller lavt volum hvor dem kan presse kjøpsprisen ned.

Når sentimentet er dårlig er det kjøpers marked. Dem vil alltid betale minst mulig for en aksje. Effektivt er det da å ligge relativt store bids(kjøps ordre) lavt i ordrebooka.

Dow ned over 3%, mens Tidewater faller skarve 1,6%. Det sier litt om sentimentet. Trygg havn, og med stort potensiale framover!

2 Likes

Kommer endringer 1.9 som påvirker det vi diskuterer over her:

Navigator er på vei til UK
og Mermaid er på heisatur i Danmark og Tyskland

4 Likes

Fra Paretos morgenrapport om energi:
Offshore licensing – Brazil has added 218 exploration blocks in the country’s
northern equatorial margin which increases available acreage in the
permanent offer by more than 90k sqkm. Most of the blocks are sited in deep
and ultra-deep waters and, according to Upstream, potentially have same
geological prospects as the Guyana discoveries made by Exxon. ANP
(Brazilian National Petroleum Agency) will host the first auction on 16
December

1 Like

Det er massiv derisk på børsen i dag. Mange paradoksale bevegelser. Ticker BWO er ned tilsvarende SOFF etter å ha rapportert god cash flow og guiding. Fra mitt hold er ikke bevegelsene forankret i fundamentale forhold.

1 Like

Benyttet selv morgenduppen til å kjøpe mer SOFF. Min gamble er at teknisk nivå (som angitt i forrige uke) holder og at vi beveger oss opp herfra.

1 Like

Forventer selv at SOFF skal opp. Min vurdering er derimot forankret i makro og i særlig grad kommende OPEC møte, hvor jeg forventer oljen vil klatre kort tid etter.

1 Like

Frontier også lagt i spotlisten til Soff nå på siden, ledig fra beg.oktober… hvor lenge går det før vi får en CSV-melding mon tro med 4 ledige innen de neste 6 ukene og flere som blir ledige Q3-Q4 nå?

3 Likes

Jeg har nå tatt beslutning med å selge meg ut av Soff.
Dette har ikke noe med Soff sin mulige fremtid men en diksjon med han som er teamleader i DnB.
Han har til å bedt alle sine store kunder med å de riske å sitte i cash i påvente av ett kommende marked kræsj. Han hadde til og med satt sin egen pensjonsparing til minimum risk.
Jeg har nå valt å gå ut for å sitte i cash, fin reise fra 5kr med pen gevinst.

Det var voldsomt.

Sikkert kort tid igjen til han skal ta de ut da :joy: :joy:

Hehe, nei diverre 82 modell.

Ung og overnervøs da :joy:

Pensjonen lar jeg stå på full guffe(offensiv profil)
Har lært meg det at ja, portisen faller kraftig når det kommer til større negative bevegelser som covid mars 2020 med påfølgende nedtur, men henter seg kjapt inn igjen. Samtidig settes det inn nye innskudd på dippene.
Hva som kommer framover nå, hvor ille det eventuelt blir er vanskelig å vite, men at det ikke skal komme tilbake igjen også denne gangen har jeg vondt for å se.

De spekuleres i 30-60% fall fra de som har dette som 110% jobb, så jeg ble iallefall nok skremt og valgte da å ta gev, ikke bare i Soff.

Satt langt inne men nå er det gjort:)

Min utfordring er at de samme har snakket om dette i måneder og år.
De som har hørt på dem har stått på utsiden og gått glipp av fryktelig mange muligheter.
Men, jeg utelukker slett ikke at vi står ovenfor en dyp dal framover, men om den kommer nå, tror ikke helt enda, kanskje om noen måneder.
Vi får se.

Det er et fair valg @Midlang86 og kan vise seg smart.
Ved å gjøre det vet man hvertfall hva man har.

Ening, utfordringer er jo på verdensbasis, men jeg selv ser for meg ekstremt mange kneiker i næringsliv og privat fremover.
Nå har jeg mitt valg, så får vi se hvordan det går:) unner uansett alle mer oppgang👍

Fikk meg en pen trading i pgs idag og😂

2 Likes