Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Voleon reduserte shorten bittelitt i går med 6k: Details - Short Sale Register

2 Likes

Det hadde vært svært gledelig med a) voleon faller helt ut av short registeret (dekker inn) OG / ELLER b) får seg en skikkelig karamell med plutselig stigende ^OSX+oljepris og SOFF-prisoppgang ifm inndekning. :drooling_face:🫣:pray::innocent:

1 Like

En squeeze er ikke det verste alternativet. Kursdrivende er det også

Med tanke på dagens melding, hva kan vi forvente av rater på neste kontrakt for Normand Maximus?

Tidewater rundt 8% opp. Kommet kjøpsanbefaling? Clarkson? Uansett, lover godt for morgendagen. Ikke meg i mot om det i tillegg kommer NM melding. Da kan Voleon sitte i klisteret…

1 Like

Fearley har økt målet på Tidewater fra 19 til 32

Stemmer, det var Fearnley🙂

Jg er usikker på NM, kan fort bli en kortere kontrakt der.

Ttor Soff vil ha en 3-5år der rundt 900-1000/k dag og er villige til å vente litt på det.

2 Likes

365 mill x 5 år er 1,825 milliarder kroner…

Jupp men leien er jo på 6-700k derfor jg tror de er villige til å vente litt. Når var formell overtakelse på NM egentlig, q4?

Ser litt seig og risikabel ut her nede på horisontal støtte. Vi har 1-2kr å gå på men liker ikke at vi kryper nedover og under glidende snitt. At det shortes og nevnte aktør er seig / utholdende er heller ikke positivt.

Vi har et relativt uoversiktelig makrobilde for tiden der det på den ene siden pekes mot lavere forbruk og høyere priser mens vi på den andre siden har et geopolitisk landskap som peker mot økt aktivitet innen energi, offhore osv. for å sikre egne energi interesser.

Spennende å se hvordan totalen slår ut for SOFF.

Sitter p.t. litt og teller på knappene om jeg skal redusere her (28.50 ish) eller sitte med alt videre.

Ja litt rufsete sjø for tiden i verden. Reduserte litt idag på 29,05 men plukket opp igjen det meste på 28,55​:see_no_evil::grinning_face_with_smiling_eyes:

Når DnB i gårsdagens FA Økonominyhetene bl.a definerer seg som “transformasjonsbank” og videre uttaler at de skal følge sine kunder gjennom nødvendig transformasjon så tenker jeg at fremtiden ser lys ut.

Som en litt urutinert aksjehandler har jeg tatt mye lærdom fra både offshore og biotek. Grådigheten styrte, hadde en god gevinst i SOFF (etter min målestokk), satset imidlertid på mer, men plutselig var jeg i minus, gitt. Det samme gjaldt PCIB, dog med en langt større minussmell. Gikk som mange andre og drømte om BP-oppkjøp, endte med det motsatte, og nå er det bare sjokoladepenger igjen. Vel, vel, det er i det minste en lærdom. Spørsmålet er om man skulle opprette en egen ASK-konto og flytte over tapsporteføljen og så realisert hele kontoen. Eller lar ikke det seg gjøre?

FYI (for de som er interessert): Valgte å sikre 50% midt på 28-tallet idag. Caset spilte seg ikke ut slik jeg så for meg så da reduserer jeg innsatsen litt. Teknisk ligger vi på kanten - men er ikke overbevist om neste bevegelse så da falt jeg ned på å ta ned risikoen litt. Dette gjelder forsåvidt også andre litt mer kortsiktige plasseringer jeg hadde gjort. Redusert litt i dag i påvente av de neste bevegelsene i / til markedet.

Har snittet ned og tatt litt tap på tidligere gevinster i år. Samt tradet inn noen kroner her og der. Sitter dog helt rolig med eksponeringsgraden i offshore. Det er litt negativt på ATHS nå med 12 skuter ledige iflg. Braemer, samt at olja ble presset ned på rullering av månedskontraktene. Saudi vil vel dog ha den 20 dollar opp og da snakker vi i allefall en 7-8 kr i høyere kurs på SOFF. Norges Bank ødela jo krona også litt framover med å selge 3,5 mrd om dagen, så vi vil ikke se noen positiv regnskapsføring på den biten i Q3. Men inntjeningsmessig så vil jeg tro at vi slår Q2, og det ser ut som om der kan bli aktivitet til litt greie rater også i Q4 og Q1, så alt i alt fortsatt positiv til caset. Oppskriving av skipsverdier er også en joker, men her var jo rederiene forsiktige i Q2.

1 Like

Shorten økt igjen med ca 20k aksjer

Det gjør tigerstaden også.

Spent på hvordan det går i dag.

Og småsparerne i Nordnet.

  1. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +141 859 +16,49% 1 002 253 1,3%

Hva mener du her?