Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

sant. usa ser flat ut. men usikker når rekylen kommer… tett på 24 er jo lavt for solstad

Er ikke lett å si. Teknisk ser det ikke bra ut. Usa er ned, oljen er ned. På den andre siden har soff gått mye ned i det siste og når markedet syntes kursen er billig så kan det smelle opp over. Nå er vi også på de nivået hvor kursen lett kan gå pluss 15

1 Like

Pr nå er det ingen analytiske folk der ute som har satt kursmål på Soff så tenker selv om det er mange flinke personer her inne, så blir det vel best guess hva vi mener er billig/dyrt?

Igjen, jeg tror fortsatt i ikke er påbegynt korreksjon, krakk i markedet.
Fler som legger merke til at både resturanter, matutsalg, butikker holder stengt man-tys nå? Kortere opningstid på dager de har åpent.

Vi kommer til å slå alle rekorder med konkurser både privat/næring når vi går inn i Nov.
Aksjemarkedet er totalt overpriset(i følge de som kan det)
Denne gangen skal jeg prøve å sitte på utsiden OM det blir en realitet fremover.

1 Like

Jeg har fortsatt stor tro på offshore generelt og SOFF spesielt, men er nå ikke spesielt lei meg for at jeg har plassert 90% av opprinnelig aksjeportefølje i eiendom. Resterende 10% og fremtidige tilgjengelig midler skal derimot etter planen yngle videre innenfor offshore og med hovedvekt i SOFF.

Jeg er optimistisk ift at et godt 3Q og inngåelse av noen hyggelige CSV-avtaler skal trosse en nitrist makrosituasjon.

3 Likes

Deler


mitt FB innlegg her:
God Morgen Soffere🥳 gikk en liten kveldstur igår og knipset to av jentene som Soff skal tjene godt på de neste årene😄

Det var en ufin dag igår for hele Europa og i Norge fikk supply det ekstra tungt på en børs som falt hele 3.3%:hot_face: mye tyder på en ny tung dag idag med asia og us ned igår/inatt og oljeprisen ned.

Alle får gjøre egne vurderinger men jg får litt pmer fra medlemmer her om hva jeg gjør- jeg er ingen guru men er ærlig om egne valg og jg har økt litt siste uken.

Min vurdering har hele tiden- i flere år- vært at det kommer en rekyl i dette markedet. Det begynte å lysne i 2019 men så kom den flaggermusgreia og utsatte alt​:see_no_evil::bat:

Soff har høy gjeld- mitt veddemål i Soff er at ratene skal bli høye nok til at denne kan håndteres. Da må vi ha rater rundt 150-350-550k/dag for hhv psv-ahts-csv med 90% utnyttelse. Ifølge mitt utgangspunkt er vi godt på vei- men også et stykke unna. Særlig csv er sterkt og det er her potensialet er størst, flere av kontraktene inngått i 2022 er på over 600k/dag…

Så en liten bønn til slutt- vi er over 6000 medlemmer her. skal man starte en tråd- ha noe «matnyttig» i innlegget- positivt eller kritisk, vi trenger begge deler. Og når det kommer nyheter- f.eks melding om kontrakt til Maximus i 5år til 1mill/dag😄- sjekk om det allerede er delt før du starter en ny tråd.

Lykke til!

3 Likes

Kursen er i fritt fall etter min mening. Jeg har derfor over de to siste dager kvittet meg med alle aksjer i SOFF. Det har vært en fantastisk reise. Holder på å selge all posisjoner - gjør rent bo - og avventer til ting har roet seg. Kommer til å følge SOFF like aktivt som før og har nå cash til å kjøpe når makro har funnet sin plass

Kipt å se 100 vis av tusen renne vekk. Lærer aldri🙈

1 Like

Har økt ytterligere idag og har nå 10% mer aksjer enn jeg har hatt noen gang før :smiley:

Sigma jobb for Conoco

2 Likes

Tror det snur ca her ?

Har hentet seg godt inn i alle fall. Ser volumet på begynnelsen av dagen var større påvei ned enn på vei opp igjen, men det ser bedre ut nå enn for noen timer siden (da jeg solgte veldig mye – hhahaha)

Lurer på det samme :slight_smile: men mulig det bare blir helt vilt vinglete nå og at en skikkelig turn ikke er helt realistisk. Mye handler vel om oljeprisen

Mye phsykologi her. Traderne sikler vel nå om dagen.

Kan godt være at negativ makro tar kursene ned, selv om segmentet er ganske positivt. Jeg har dog kjøpt, tror segmentet kommer til å være sterkere enn makro gjennom vinteren. Kan ta feil, hvem vet…

3 Likes

Ser Sigma fikk seg en liten jobb i dag.

Er vel ikke veldig mange Soff båter som ikke skaper inntekter nå?

[NORMAND SIGMA](javascript:void(0):wink: ConocoPhillips Norway R/M West Linus , D/D 14 08/09/22 RNR

1 Like

Vi har vel Sirius. Hun må de ha ødelagt skikkelig siden hun fortsatt ligger ved verftet i Ulsteinvik.
Noen som har hørt status der? Braemar har ledig 19/09 men hun er forsvunnet fra alle andre lister.

1 Like

Sirius er eneste i Nordsjøen som ikke er i aktivitet, og utenom Nordsjøen er det vel bare Spring i Singapore… Sirus blir nok liggende en stund slik jeg forstår det.

2 Likes

Hva synes dere om det!?

1 Like

Er vel Røkke som ønsker å skape et nytt Ocean Yield om jeg skulle tippe.

Noen kan har oversikten over hvordan høyere dollarkurs spiller inn i resultatene og regnskapene til SOFF?

5 Likes