Opp til 130 nye lisenser…
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND SERENADE](javascript:void(0) | CNR International UK Ltd | Supply duties, D/D to L/R 10.09 | 08/09/22 | RNR |
Nå er de gode på å få inn oppdrag Gleder meg til Q3
Den er pen, liker når de fyller inn ledige dager før jobb
Når gikk nåværende kontrakt ut? Om f.eks. den nye kontrakten er for 2 år til 600k per dag, så snakker vi 730 dager x 600k/dag = 438 millioner kr i ny backlog. Før opsjon på 1 år til 219 millioner kr.
Q1-q2 23 har jg på den gamle så er 2år lenger minst
Q2 2023 til Q2 2025 er da kun to år…? Så kommer opsjonsåret i tillegg.
Ja sltså enten 2år eller 2år og noen mnd- minst to år🤓
Eksisterende avtale løper godt ut 2Q23 å ble avtalt i Nov21. Her finnes derfor trolig et godt bidrag til snittrateløft og gode inntekter til uti 2Q25/26 avhengig av opsjonen. Dette er godt bidrag fra den nå 20 år gamle damen!
Tidlig utvidet avtale dette, og som vel vitner om at markedet er stramt- og med forventninger om ytterligere innstramninger!?
Timing indikerer at Soff har hatt gode kort på hånden her, vi er nok 150-250k/dag over dagens rate
Fugro er jo en stor aktør og er nok rimelig klar over at de må sikre seg kapaditet.
Voleon har muligens endelig startet inndekningen. De reduserte shorten med 47 k i går, sitter fortsatt med 1,2 millioner aksjer short.
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 1 203 979 1,55% 07.09.2022
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003080608
HAdde de ikke 1,61% nylig?
Selv om der er fortidlig å konkludere så kan dette likevel tolkes som at gulvet for Voleon er nådd
Enig, det er for tidlig å tolke sikkert.
Jeg kjenner Voleon fra tiden i Photocure, de holdt det gående lenge for å si det forsiktig og de kom med noen stunts innimellom der de reduserte shorten for så å øke den med enda mer en dag elelr tre senere.
Men, fordelen her nå og det som taler for er at de har vel endel i vinst nå, kanskje de da faktisk kan ha startet gjenkjøp.
Er vel sikkert ikke langt unna 50 prosent gevinst.
Ja, da kan det hende de har begynt, lov å håpe på det da hvertfall.
Meste har de vrl tatt rundt 32 så gevinsten til 22-23 er jo pen
Akkurat. Ved såpass gevinst behøver derfor ikke innløsningen bli så voldsom som jeg opprinnelig tenkte -
Oppdatert, anslår ca 1.4mrd i kontrakter q3 prdd