Hemen ned 140k, Otto Rongevær ned 419k og med dette helt ut.
Usikker på om disse listene alltid helt stemmer, synes for meg rart at Otto Rongevær kjøpte 419k dagen før og så selger han hele beholdningen igjen, men mulig.
Mulig det, men handelshistorikken hans peker i retning av at dette nok kan være riktig
Ok, det er bra, har ikke fulgt så nøye med, syntes bare det umiddelbart virket rart, kanskje det da likevel er riktig.
Uansett, Hemen sine aksjesalg som er det viktigste for tiden, hvor fort de kan komme seg ut herfra.
Etter mine beregninger har de igjen 3.680.572 aksjer å selge.
Er nok ute før jul.
Enig, minus de tre siste dagene som ikke vi ser enda så er de nok på 3,2-3,3 kanskje.
En NM melding og det vil gå veldig fort kanskje.
Herlig. Spotten drar seg til. Mange forlengelser til i morgen.
AHTS oppe i 80%
I tillegg til Pioneer er det tydelig at også Australis er engasjert uten at selskapet har villet melde det, Australis ledig fra 30/11.
Vessel | Type | Client | Availability | Port |
---|---|---|---|---|
Normand Maximus | CSV | Inhouse until 20.12.2021 | Europe | |
Far Superior | CSV | 29.01.2022 | WC, Norway | |
Normand Mermaid | CSV | PPT | Haugesund, Norway | |
Normand Pioneer | CSV | PPT | Haugesund, Norway | |
Normand Australis | CSV | 30.11.2021 | Singapore |
Både Symphony og Sitella har fått forlenget sine oppdrag med noen dager ekstra.
Vessel | Type | Client | Availability | Port |
---|---|---|---|---|
Far Symphony | PSV | Enquest | 06.11 | Aberdeen |
Normand Sitella | PSV | Peterson Den Helder | 05.11 | Aberdeen |
Ja westshore har nok ikke oppdatert seg 100% i helgen, mange av båtene som var rapportert til kai er fortsatt i full jobb, kun Prosper ledig for Soff nå-ser ganske bra ut for PSv og igrunn.
Flott!
Dette er akkurat hva vi trenger nå- flere langsiktige kontrakter som kan bidra til positiv inntektsstrøm over tid. Satser på mange flere fremover, og da særlig CSVer.
Jeg liker sånne forlengelser, bare fortsetter i eksisterende jobb egentlig, ingen dødtid, ombygging eller annet som stjeler tid/peng.
Enig, og for hver ny slik kontrakt er vi nærmere det tidspunktet hvor vi kan påregne sorte tall over tid.
Hvor stor risiko for selskapet utgjør NM for øyeblikket tror dere? Er det grunn til å være seriøst bekymret?
Jeg tror på bakgrunn av flere faktorer, men først og fremst det faktum at garantien etter så lang tid enda ikke er uløst, at det er svært lite sannsynlig at dette ender opp med noen negativ konsekvens for SOFF utover at man kanskje ikke får samme gode driftsøkonomi for skuta som tilfellet var med Saipemkontrakten.
Jeg er, slik konstruksjonsskipsmarkedet fremover ser ut, rimelig sikker på at hun er i kontraktarbeid allerede ved nyttår og at dette er noe SOFF allerede har kontroll på- og noe kreditorene har akseptert.
LPS har hele tiden omtalt dette som en kontrollert prosess- og at denne har vært preget av god dialog. Slik jeg tolker han og hans lederskap anser jeg det som lite sannsynlig at han ville lagt hodet på blokka uten rimelig grad av sikkerhet for at dette da vil løse seg på tilfredsstillende måte.
Jeg legger til, som en av de ovenfor nevnte flere grunner, at etableringen og publiseringen av Windstaller neppe ville blitt utført slik den ble dersom NM bare uker senere kunne bidra til å lage et stort hull i baugen for dette samarbeidsprosjektet. Tvert imot tror jeg Solstad og Akersystemet er svært bevist sin strategi og timing ift. dette.
Dette er- som etterspurt hva jeg tror.
Takk for godt svar!
Jeg har også tenkt at intet nytt er godt nytt. Siem rapporterte nylig at de ser grunn til å håpe at markedet bedrer seg raskere enn tidligere forventet. Solstad kan bli veldig bra hvis de klarer å holde seg på bølgen nå i starten av oppturen, og ikke havner i likviditetskrise før farten er kommet tilstrekkelig opp. Noen risiko er det, men skal man få med seg oppturen i offshore så må man begynne å posisjonere seg. Det er vel hva jeg har tenkt.
Hemen ned 75k
Nå virker det som om mengden daglige aksjer som selges er noe høyere enn tidligere. Kursen er riktig nok noe lavere nå, men Hemen må ut før kursen løfter seg.
Ser ut som Prosper skal på oppdrag for Altera.
Normand Prosper AHTS PPT / Altera 10.11 Bergen