Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Her ser det vel ut som om privatpersoner top20 i SIOFF har historikk som bidrar til å styrke din antakelse om dette- slik det helt sikkert også blir i SOFF på et eller annet tidspunkt

Hemen har enkelte dager med vesentlig større volum. Noe du ser av siste oppdatering med -250k aksjer. Løfter opp snittet en del med slike dager

helt klart

Hovedutfordringen forutsatt at de store som skal selge er ferdigsolgt er at “alle” som hadde interesse for aksjen blant oss mindre allerede har kjøpt og q3 er ferdig så man trenger kanskje mer krydder framover for å få opp interessen ytterligere for å tiltrekke seg kjøpere slik at man får oppgang.

I Soff har man et lass av triggere som kan trekke nye investorer, først og fremst NM og q3 i tillegg til mange csv’er.

Jeg vil bli svært overrasket dersom vi klarer et resultat på minus 100M i 3Q. Til det ble det nok litt for mange havnedøgn på noen av CSVene- selv om sikkert spot oppveier for noe av dette.

Jeg tror forøvrig 4Q vil preges av tilsvarende, og at vi nok må inn i 2022 før resultatene isolert sett vil kunne bidra til kursendring- med mindre børspsykologien da endres under tiden. NM, Windstaller og nye gode kontrakter vil derimot kunne gi oss hyggelige løft uavhengig av resultatene.

viktigst er at vi går fra 25% små aksjonærer /private til å bli over 50%. dvs mer små aksjonærer des mer handel… når de store begynner å bevege litt på seg så går kursen sky high eller til buns.

Men, ble det egentlig så mange kaidøgn som kan tilskrives q3?

Tror ikke det blir vedvarende og klar reprising om ikke noen større også ser muligheten

tror nok vi skal fokusere på q3… 2022 og john er ute. basic er olje og gass sektoren. vindkraft utbygging kommer ikke så raskt på banen. samtidig så kan man ikke betale så mye. ergo… det er offshore olje og gass som må få en fundamental endring. samt sikkerhets politiken for energi forsyningen til europa.

Dette er min oversikt for renewable/ Subsea-hjelp meg gjerne med å fulle ut hvite huller

Ingenting som ble meldt på den men Pioneer var helt åpenbart i jobb til 3.oktober da den satte kurs for Holland fra Russland

Enig, men mine huller er registrert i juli og august

Edit:
Det kan derimot hende at Australis bidrar positivt i 3Q (som jeg ikke har tatt høyde for) avhengig av fra hvilken dato dagratene løp. De var fremme i Russland den 20.09 og gjennomført en lang reise for å komme frem.

Pioneer ankom Murmansk første halvdel av juli, så det skal vel ikke være så store huller

1 Like

Det er nyttig info - takk!!

Fondue og rødvin bringer helgen inn. God helg godtfolk!

2 Likes

Skål, og god helg :wine_glass:

Hotpot?

For ungdommens skyld før de skal ut å gjøre Oslo litt skumlere

Håper virkelig at det blir litt trykk i AHTS spotten til uka. I morgen blir 2/3 av flåten i spotten ledig om det ikke dukker opp noe. Noen som vet om det ligger an til noe flytt til uka?

Bra værmeldinger ihvertfall