Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det går stadig vekk AHTSer på supply i spotten, men det er stort sett de med litt DA (750+)

3 Likes

Er ikke uvanlig at ahtser brukes til psv jobber, flere av de har dekk som de mindre psvene- men de er jo dobbelt så dyre i drift da😄

1 Like

Ser ut for at det blir nok en god dag på Oslo børs i morgen, men for Hemen så blir det nok en god salgsdag. Må nesten si at Soff er sterk som holder seg noenlunde stabil. Det som man kan håpe på er større kryss. Tror ikke dette er så usannsynlig fremover

Hva er fordelen for aktørene å offentliggjøre ratene? En ekstra høy rate kan gi mistanke om at kjøper er svak i forhandlinger, eller selger er det hvis raten er veldig lav. Hva er egentlig incentivet for offentliggjøring?

Hemen med reduksjon på nye 100k og hadde pr mandag igjen 10,351,675 aksjer.
Om man tar med og antar 100k ned også tirsdag og onsdag så bikker dem snart under 3mill igjen som skal ut.

Dette er seigpining av en annen verden samtidig så er det greit at de nå snart har solgt 60% av sin egen beholdning før lån.

3x 100k=300k og ikke 3mill
men med 100 k pr dag… 5 dager i uken… ergo 500k pr uke.
10mill/0.5= 20 uker… som er 2.5 månder … vi er i nov. dvs november går desember går… halve januar… og regn med at det er noen fridager i julen samt at man ikke klarer å selge ned så mye hver dag…ergo vi er ute i første uken i mars… john fredriksen er ute rett før q2 starter. ergo hold ut.

Du må ikke glemme at Hemen skal levere tilbake 6,9 mill aksjer til dnb. :slight_smile:

Riktig.

Man må anta at drøyt 6,9 mill aksjer skal returneres til dnb.

Contract for CSV Far Superior

3 Likes

Det at Hemen i tillegg til å selge seg ned skal gå short i Soff med 6,9 mill aksjer er i mitt hode helt utenkelig. Ikke uten grunn at innlånet var nøyaktig like stort som eget innehav. Så situasjonen nå er ikke så ille. Og som sagt, tror siste del av nedsalget går raskere enn første. Flere som regner på gjenværende aksjer, og plutselig kommer et større kryss

1 Like

Forøvrig flott med en ny csv avtale. Ingen tørr røre Soff enda pga Hemen, men man begynner å se effekten på Sioff som stiger på kontrakt(er) i dag. Soff sin tid kommer

1 Like

Fint å se at nå et av de store fartøyene er sikret.

Vessel Type Client Availability Port
Normand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Europe
Far Superior CSV 29.01.2022 WC, Norway
Normand Mermaid CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Pioneer CSV PPT Haugesund, Norway
Normand Australis CSV 30.11.2021 Sing

dvs 10.3-6.9= 3.4…dvs ca 3.5 det gir minst 7 uker…dvs 2 måneder.
nov…dec… midt januar til feb så er han sannsynlig ute.

3,4 - 300k siste 3dg som ikke viser enda.
Tror de har et uttalt mål om å være ute til nyttår

høres bra ut. husk at de som kjøper aksjer er slike som deg og meg… og det gir mer handel… og kursen vil gå opp

Bra kontrakt, skal vi tippe 350-500mill+opsjoner mon tro🤔

Vanskelig å spå og dette har du betydelig mer peiling på enn meg, det eneste jeg er 100% sikker på er at det er slutning gjort på betydelig bedre betingelser enn tidligere og det er hva som gjelder mest.

Flott avtale- og som jeg kategoriserer som nr 2 av 10 ift. veien mot sorte tall. Da får Superior minimalt med dødgang mellom tidligere- og ny kontrakt bortsett fra noen dager ifm. nødvendig klassing.

Jepp, det blir ikke mange liggedøgn på den i månedsskiftet jan/feb fra gammel til ny kontrakt.

350mill er ca 475-500k/dag og jeg syns ikke det er optimistisk for en sterk csv fea 2009🤔