Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Utnyttelse på rundt 90% så kommer ofte ratene også sier LPS.

Takk, korrigert :slight_smile:

Casen ble litt mer langsiktig enn tiltenkt. Bagholder er ikke fett, men med aksjepris på dette nivået fyller jeg på - må bare vente til JF nærmer seg rest på 500k.

1 Like

Vil tro at mange nå vil posisjonere seg i håp om at nedsalg i Solstad snart er over.
Det vil nok uansett hva som skjer gi en merkbar effekt oppad.

Energy og Carrier i Angola, og nærmest deretter Frontier i Ghana

Edit: Resten av psvéne skal vel ikke ned før i 1q?

Edit 2:
Dette er foresten veldig lett å se ettersom du kan definere egne flåter (SOFF, SIOFF, DOF etc) og deretter se alle de ulike flåtenes skip på verdenskartet- eller alle samtidig for den del.

1 Like

Takk,

Vil absolutt tro at flere psv’er allerede er igang eller snart igang der nede.
De 7 skulle starte kontraktene i q4 og q1

Det er ingen flere psvér registrert med avreise- eller ankomst til v.Afrika pt.

1 Like

Jeg har fulgt med en stund, og tror det bare er Energy og Carrier som holder på utenfor der nå. Skal ta en dobbeltsjekk i morgen. Frontier holdt på en stund men har nå gått til Ghana.

1 Like

Det skulle ikke forundre meg om Spear og Spark gjøres klar for Afrika.

1 Like

Ja + 3 til. Den jobben blir fin å ha utover våren- og samtidig bra for nordsjøspot

1 Like

Vinnvinn det der, de sikrer noen fast jobb i vinterdumpen og gir mer jobb til de som er igjen i spotten

1 Like

Jepp, virker som @srh har kontroll som han pleier å ha så det er nok ikke flere der nede enda.

klokt å vente til siste slutt på nedsalget til john. det kan lett tynge kursen ned til i underkant av 5kr. kanskje helt ned til 4.5-4.7.
jeg tenker det samme hvis jeg skal kjøpe mer. uansett så blir det ikke salg av solstad aksjer dette året eller neste året. vil gjøre min vurdering våren 2023. ut i fra flere uttalelser fra lps så order NM seg. han er ikke bekymret der. videre så signaliseres det at tingene går i riktig retning. når jeg leser om lps så kjenner jeg en lettelse med hensyn på utviklingen.

…men Rodjer antydet nedsalg. hm lurer på om han er begynt å bli skremt.

Eneste argumentet i mot å avvente er julekule potensialet - situasjonen er dog litt anderledes i år.

forklar. er ikke helt med

Selskaper med lav mcap og liten mengde frie aksjer (ikke bunde opp av store aksjonærer), dårlig regnskap kan gå mye i desember og rundt nyttår (julekule eller nyttårsrakett). Det kommer nok noen vurderinger etter hvert. DnB markets pleier alltid p komme med en slik vurdering.

så du tror Solstad kan gå høyt rundt jul?
ja hvis john er ute…kanskje

Tenker mer i de baner at julekule faktoren kan bidra til at resten av aksjene til JF forsvinner raskete. Når JF står i null, og med forbehold om at DNB ikke begynner å selge, så forsvinner salgspresset og en ikke utenkelig rekyl oppover.

1 Like

Ja hvis john er ute før jul og DNB har litt diseplin eller forpliktelser. så har jeg tror på et løft, men det blir spennede på fredag når resultatene kommer. som nevnt før så tror jeg vi vil ligge på minus 200 til 220 mill. Dette vil ikke medføre noen stor endring i kursen.
Får vi en utvikling som Rodjer tror på så blir det et løft.
men husker ikke helt kursen i dollar for tiden, Hvis vi som nå får en høy dollar så vil Q4 vise et tap pga lånet som er vesentlig i dollar. dette kan dra oss ned i minus 350-400mill. ergo skal man selge og så kjøpe seg inn så må man gjøre dette etter at q4 er lagt frem.

ellers…

Forskere slår fast at Equinors havvind-prestisjeprosjekt Dogger Bank ikke er lønnsomt | DN

regner med at de møllene står fast…hva da med lønsomheten til flytende vind møller?

1 Like

Ikke lønnsomt sammenliknet med olje pt. Betyr IKKE at det ikke er lønnsomt