Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

1 år siden vi så 4 tallet

Er ikke mye i grønnt idag😳

Jeg er rimelig overbevist om at det finnes en avtale mellom DnB og Hemen at kursen ikke skal slippes under 5, de vil vel ikke ha tilbake 6 mill rævkjørte aksjer? Jeg snitter godt ned nå.

1 Like

Det er et særdeles godt poeng du har der!

Nå er det vel ikke utenkelig at DnB allerede kjenner løsningen på NM-utfordringen- og omtrentlig når løsningen blir publisert. Det er kanskje derfor de ikke har vært så opptatt av disse aksjene gjennom høsten, og hva som er av kursbevegelser nå?!

1 Like

selvfølgelig ingen har tro på noe pluss resultat

Der tar du faktisk feil, i fb gruppen pågår det nå en avstemning og sannheten er at flere tror på pluss.
Hvorvidt de er aksjonærer pt, hvorvidt de eventuelt har satt seg inn i selskapet vites ikke og ingen garanti for at vi som følger selskapet tett heller har peiling nok til å vite hva som kommer.

ha ha… da har du fått samlet de fleste kloke hoder på en plass, men hvorfor kjøper de ikke flere aksjer? :cowboy_hat_face:
men gjennom de diskusjoner som vi har hatt så tror du på minus 100 mill og jeg er noe mer konservativ og tror på -200 til -220mill og langt fra å gå i pluss.

men uansett så er vi under 5 kr nå. aksjene har ikke hvert billigere enn nå

Nei, det er vel ingen her inne som har gitt uttrykk for det. Det jeg vil ha frem er vel at det er lave forventninger og dertil flere som vil ut. Som Rodjer skriver, så er det nok en del som ikke har satt seg inn i tallene og derfor kommer til å få seg en overraskelse på torsdag. For min del håper jeg på et resultat som gjør at kursen ikke går ytterligere ned. Ikke det at det gjør så mye iom jeg ikke skal selge, men jo lenger ned man kommer jo tyngere er veien opp tenker jeg.

Tror man på positivt 3Q resultat burde man nok følge bedre med, forutsatt ar man ikke tror/ håper på mirakel er nå min mening. Det ville vært en bombe!

Edit: det ville vært en bombe rent kursmessig også, for da ville børsen kunne sies å ha sovet dypt i timen.

Noe annet en minus resultat vil slå ned som en kjempebombe, ingen tvil om det.

@OLADUNK1, er nok selvsagt mange som handler aksjer, selv om omsetningen i Soff i det store bildet er mager.
Har ikke sjekket, men tror ikke omsetningen jevnt over er lavere nå enn den har vært de seneste 12mnd.

Jeg aner ikke, det vil alltid være noen som tar lodd i forkant av en kvartalspresentasjon, selv tok jeg i Mercell idag morges, men samtidig kunne ikke jeg begitt meg ut på hvor resultatene i det selskapet kan lande, rett og slett fordi jeg har ikke peiling på selskapet.

Men, jeg vil påstå at treffer jeg noenlunde med mine tall på 1400 mill og resultat på ca. minus 100 mill så vil det etter mine begrep være et usannsynlig bra resultat.
Det vil si ekstremt mye om utvikling og progressjon i Solstad sin oppstandelse fra de døde.

Enig, det ville vært veldig bra- og indikert at de nye avtalene er VELDIG mye bedre enn det jeg tror de er.

Er nettopp effektene av de nye avtalene jeg er spent på…

Definisjonen på optimist; 10k til salgs for 6kr

100 i rødt ville vært overraskende bra ja, tenker 200 er helt ok og- men så er det dette med valuta og nedskrivinger og som man ikke har kontroll på🤔

Jepp, ingen tvil, i overkant synsing når man gjetter tall slik i forkant.
Men, la merke til at Eiof alene økte inntektene fra q2 til q3 på i overkant av 30 mill fra 141 til 175 mill.
Det er ganske heftig, Solstad står ikke tilbake med reaktivering av fartøy på nye kontrakter, nye kontrakter generelt til bedre betingelser, høy spot aktivitet og tildels bra rater på våre fartøy.
I tillegg kan NM ha dratt inn mer enn vi tror nå på slutten.

Vi kan uansett slå oss til ro med at kursen trolig ikke kommer til å respondere på balansen i nevneverdig grad. NM er det som styrer kursen i tillegg til JF.

Nettopp inntektsiden til EIOF gjør at jeg har litt forventninger til SOFF også…

Det kan nok hende at vi også øker litt på spot-skipene, men mulighetene for tilsvarende tapte OSV-inntekter er også til stede. Det er uansett ikke nå vi skal tjene penger- vi skal overleve på en god måte frem til morgendagens marked.

1 Like