Helt opplagt og enig.
Samtidig skal vi se en endring til det bedre med det jeg nevnte over samt vi skal heller ikke glemme at nå er 26 av 37 fartøy ute av selskapets bøker.
Det skal begynne å vise at det kan bli en levedyktig og bra butikk på sikt.
enig. minus 100 mill er ca. 100 til 120 mill bedre enn hva jeg tror.
viktig å ikke ha for store forventninger
Mulig mine estimater er i overkant og blir ikke skuffet om de leverer 1370 mill og 160 mill i minus, men 1400 og minus 100 er hva jeg mener kan være innenfor
husk at ved en omsetnings økning på 100-130mill vil ha utgifter med seg. Regn røft med at halvparten av omsetnings økningen er utgifter. ergo dette blir da lett 50-65mill. Sist resultat var 260.
trekker du fra…regn med 195-210mill i minus. jeg anslår minus 200-220mill
Husk at kostnadene også kan være redusert endel som feks. noe for alle fartøy som nå er ute etc.
Mer utenlandsk arbeidskraft som er billigere er en annen sak og den retningen har Solstad begynt såvidt jeg har fått informasjon om
Jeg tror ikke man skal legge for stor vekt på neste 2 kvartalene. 2021 har blitt benyttet som et opprydnings-år og å holde hodet over vann, men fra 2022 så MÅ de vise at skuta er snudd, hvis ikke kommer SOFF også til å miste bankenes velvilje. Kursen tyder på at det ikke er mye velvilje blant aksjonærer😕
Hehe, de er mine. La dem på en langtidsordre for en stund siden. Fikk ut 40k over 6. Beholdt (dessverre) hovedposten min.
ja og div finans utgifter og dollaren spiller inn
Nordea ned 109k ( Har igjen bare 859 aksjer på denne kontoen, og 4818k totalt) Swedbank ned 90k (Har igjen 423k) og Hemen ned 29k (Har igjen 8469k)
Knut Invest opp 200k
Ergo, noen har troen på q3 og andre ikke. Dette er jo litt større poster enn vi vanligvis ser(bortsett fra Hemen)
Veldig interessant med at Knut går opp med 200000 aksjer pga. han har greie på denne bransjen mer enn noen av oss. 200k er et stort kjøp
Ja det er aksjer for 1mill han øker med der, det er ikke bagateller selv for han…
Ja man gjør ikke dette uten at man har troen:-) dette lover godt
Plukket litt til på 5 kr. Q3 + news får vi håpe. Om ikke annet så snitter jeg ned litt
Jeg liker linken mellom Fugro, Petrobras og Solstad i Brasil, og kjenner at det er fristende å spekulere litt i dette mht. NM
Hadde vært morsomt med noe konkret snart, slik at man kursmessig kommer ut av denne myra. Når man ser på nedsalgene som pågår så er det nesten et under at ikke kursen er mer ned. Jeg tolker det slik at det tross alt er en underliggende optimisme
Fcv er Fugro sine arbeids rov klasser.
Står også at det er rov mobilisering. 2-3 uker.
Betyr vel at det er Fugro som skal stå for ROV tjenester ombord. Saipem demobiliserte nok sine rov’s ved kontrakts kansellering.
Det store spørsmålet her er vel om det er naturlig å gjøre dette dersom man ikke vet hva man skal bruke båten til…det er jo langt fra alle jobber som krever ROV
Enig. Samtidig pleier Fugro å gå inn med de andre disipliner rundt subsea operasjoner også.
Survey osv.
Blir spennende om det varsles kontrakt i de nærmeste ukene.