Far Sapphire på oppdrag for Ross.
Far Sapphire AHTS Ross Offshore 02.12 Bergen
Far Sapphire på oppdrag for Ross.
Far Sapphire AHTS Ross Offshore 02.12 Bergen
Skulle gjerne hatt et ord med sokken som klarte å dytte kursen under 5 kr på slutten med 142 aksjer😩
Eneste det er nok av i dette gamet, ludoer.
Mon tro om noen prøvde utløse noen stop-loss…
Vil tro det er MANGE som akkurat nå er tilskuere, men som på et eller annet tidspunkt tenker å kjøpe
Tror du har veldig rett i det @Harlind
Så kan man spekulere vilt i hva som skjer framover nå.
Med Solstad er det liksom ikke bare tallene og det ordinære, men vi har også en X-faktor i NM og uansett om man mener dette er bare et fartøy i rekken så er det viktigere enn man skulle tro.
Spesielt signaleffektene i hva dette ender med er ekstremt viktig også ift bankenes syn på selskapet.
Hei Rodjer
Det som skal slå ut på q3 er hvilke nedskrivninger man gjør. I q2 så er det en stor post. Det viser seg snart at for flere båter i rederiet at verdiene er nedskrevet nok. Noen båter kan også få større verdi.
…men regner med at de gjør det samme som q2 og at vi ender på minus 200 til minus 220mill.
Swedbank ned 77k, Hemen ned 38k
Da er dagen kommet for en ny Q-rapport- spennende! Ikke så mye ift. tallene utover at man fortsatt ligger an til å ha nødvendig kapital for overlevelse frem tid morgendagens marked, men ift. fremtidsutsiktene for- og fremdriften i dette slik LPS og SOFF ser det pt. Det blir dessuten spennende å se om vi får noe ny informasjon om NM-situasjonen som jo nå må nærme seg en forløsning. Jeg forventer også noe informasjon relatert til bakgrunn for, intensjoner med, og potensialet ved etableringen av Windstaller.
Veldig tilfredstillende å se at Solstad sine båter i spotten klarer i stor grad å holde seg i arbeid, selv om bare 50% av båtene toltalt i spotten har oppdrag. Flinke eller heldige?
[FAR SIGMA](javascript:void(0) | 24371 | 272 | 755 | II | Apache - R/M Ocean Patriot - D/D 14 | 26.11 - BERGEN | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
[FAR SAPPHIRE](javascript:void(0) | 27700 | 272 | 800 | II | ROSS - Supply duties - D/D 14 | 02.12 - BERGEN | ||
[NORMAND PROSPER](javascript:void(0) | 32600 | 337 | 800 | II | Altera - Heading Control - 14 days firm + D/D 10 | 05.12 - BERGEN | ||
[NORMAND DROTT](javascript:void(0) | 32600 | 339 | 800 | II | Havfram - All duties - D/D | 10.12 - BERGEN |
Det pleier i min bransje å henge sammen…
Ser de har fått noen dager til på både Sigma og Prosper jobben også. Prosper og Drott tror jeg nok jobbe runder de kontraktene som ble meldt uspesifisert samtidig som noen PSV-jobber for en tid tilbake, vart lenge nå.
Om man har fulgt spotten nært og nøye så er hvertfall ikke jeg i tvil om at Soff teamet må være blant de dyktigste i klassen.
Sammenlignet med andre så har de ofte høy utnyttelse og de oppnår veldig ofte blant de desidert høyeste ratene.
Resultat fra avstemningen i fb gruppen nå i forkant av q3 så får vi se i kveldinga hva det fasit ble.
Resultater fra avstemningen:
Bunnlinje:
Minus 1 - 99 mill. 35% av stemmene.
Minus 100 - 199 mill. 35% av stemmene.
Pluss i regnskapet 19% av stemmene.
Øvrige 11%
Inntekter:
1300 - 1399 mill. 46% av stemmene.
1400 - 1499 mill. 25% av alle stemmene.
1200 - 1299 mill. 23% av alle stemmene.
Øvrige 6%
ergo 35+19 =54% som mener at vi får et resultat på -99mill eller bedre. jeg er nok skeptisk på det og står fast på -200 til minus 220 mill
hvis flertallet får rett så skal kursen betydelig opp
Enig, her er folk for optimistiske.
… ergo… lett et dropp på fredag. så vær klar til å laste mer opp
Det er jeg også enig i.
I mitt hode er det usannsynlig med bedre resultat enn rundt eller i nærheten av minus 100 mill.
Men, vil gjerne bli positivt overrasket.
jeg tror på en omsetning tett på 1400mill
ellers
Kostnaden for vindkraft er skyhøy | Finansavisen
Nå i 2021 har Tyskland 25 prosent lavere vindkraftproduksjon, gassforbruket har økt med 15 prosent, svartkull har økt med 36 prosent, brunkull har økt med 44 prosent, og landet får den høyeste økningen i klimagassutslipp siden 1990. Bærekraftig?
…
sant jeg glemte John med flere, men uansett gir det troen på solstad