Lest det her
October 14th, 2021 - Solstad Offshore ASA (Solstad Offshore), Aker Solutions ASA (Aker Solutions) and DeepOcean Norway AS (DeepOcean) and have joined forces to create Windstaller Alliance. Mye ,er info I børsmld.
Fornybart og havvind er absolutt en del av det nye caset. Så gamle høyder er litt feil uttrykk. Om oljeservice faller noe tilbake så er min antagelse at fornybart mer enn dekker dette tilbakefallet de neste årene. Men jeg tror heller ikke at oljeservice skal så mye ned de neste årene, i et globalt marked
Ikke for å dra noen paralleller, men det er fryktelig mange som ikke klarer å gi slipp på flybransjen også. Først har de tapt nesten alt i NAS og så prøver de seg i Flyr nå
Ja, men stemmer man MDG så blir det bingo. Ikke tro at vi ikke har bruk for SOFF og andre tilsvarende selskap i fremtiden. Olje og gass er viktig fortsatt og vil være det så lenge det eksisterer
Er man redd for gjeldsbyrden i Soff så er Siem Offshore et sikrere alternativ. Dette selskapet har ikke samme gearing, men tjener penger, og vil komme til å tjene gode penger utover 2022-23.
Men det kommer til å fases ut og utviklingen kommer til å gå raskere og raskere. Suget inn mot sektoren kommer til ebbe ut og da blir det ikke rally i aksjene heller. Kanskje i korte perioder, men mye gjeld er en hemsko som investorer ikke liker så godt når det ikke er fremtidsselskaper som feks Tesla
Skip bygges om, tilpasses behovene som kommer innen “grønne” oppdrag. De siste (lengre) avtalene som er blitt tildelt f.eks. Sioff er utelukkende innen fornybart. Det stopper ikke opp på sjøen, og per nå så må ressursene som tidligere har vært benyttet innen oljeservice overføres til f.eks. vindkraft.
Vet ikke om du har fulgt med. Det er forstatt 30 år med utfasing og kanskje mer. EU vil gjøre gass til “grønn energi”. Hvis det skulle bli en del havvind er SOFF absolutt en medhjelper der og vil ellers presse ratene opp. Det kommer til å skje mye på norsk sokkel fremover. Tenk heller ikke at SOFF bare jobber langs den norske kysten.
Det du skriver der er bra saker
Og enig i at aktiviteten på havet kommer til å fortsette😀
Magne Viking fikk 400.000, så virker som ratene er i bedring…
Fulgt med litt. Jeg legger bare merke til at det er en del som tviholder på at olje kommer fortsatt til å være det som gjelder og som mener klimafokuset er overdrevet og nærmest en hype. Det tror jeg er en farlig innstilling å ha på børs. Men hvis selskapet er klar for det grønne skiftet så er det meget positivt.
Han fikk det som han ville.
Tror utgangen til Fredriksen kommer til å akselerere nå…
Jeg skal ikke uttale meg for mye om det grønne skiftet. Man må se mulighetene i det som skjer rundt om. Hint Greenstat
Personlig synes jeg det er helt relevant å stusse over og reagere over 20mrd i gjeld.
Den som ikke reflekterer over det før man investerer har ikke gjort jobben sin.
Hva er omsetningen (antall aksjer) så langt i dag? Ser av Nordnet at den oppgis til 599 502, men 805 036 når jeg ser summerer volumbaren over dagen. Litt over 200k aksjer som ikke er innregnet i volumet etter det jeg ser nå
Ja, ganske sikkert, enig i det
599k aksjer omsatt
Lenge siden vi har hatt et slikt volum er det ikke?
Etter det jeg ser er det omsatt ca 555k kun mellom kl 13 og 14