Jeg tenkte på det igår-med alle de hurtig endrede covidrestriksjonene pga omnikron kan det fort være mannskapsbytte som er greia.
Kan gå raskt nå ja. Hemen bør benytte muligheten og ta de større postene fremfor seigpining med algoritmer
Utelukker selv denne muligheten. Å seile fra NL til NOR for å gjennomføre mannskapsbytte er fra et forvaltningsperspektiv særdeles kostbart. Det må være noe annet. Covid har pågått en stund og vil derfor være grunn til tro ett bedre alternativ for bemanning er utarbeidet .
4 uker på og 4 uker av var det min nabo, som var Maskinsjef i SOFF inntil for noen måneder siden , arbeidet men vet ikke om dette gjelder for alle. Naboen min skiftet forøvrig jobb pga muligheter for høyere lønn i annet mindre/konkurrerende rederi hvilket vitner om at SOFF er rettmessig kostnadsbevisste. Han har forøvrig også aksjer i SOFF.
NM er vel verken helt ferdig med klassing eller vedlikehold, og så skal det kanskje gjøres noen modifiseringer og hvor dette fremstår som meget sannsynlig å gjøre på hjemmebane hvor flere av leverandørene holder til!?
Det er en mer plausibel årsaksforklaring.
Uansett, noen som tar litt tak i aksjen nå
Plukkes faktisk litt volum nå. Kan vi håpe at vendingen er i dag?
På stigende kurs attpåtil. Har fortsatt is i magen når det gjelder vending. Egoistisk motivert av at jeg vil har mer ut av MPCC aksjene mine - tiltenkt SOFF.
Registrerer også at OSEBX reagerte positivt på pfizers kunngjøring når det gjelder vaksinens effekt på omikron. Fundamentalt bedre situasjon enn for noen timer siden.
Stand-off i ordreboka. Spennende å se hvem som gir etter.
Helt umulig å forutse om når det snur, om det er idag, imorgen eller i neste uke, men vendepunktet kommer definitivt betydelig nærmere nå.
Og noen flere tyngre kontrakter nå kan gjøre at det går enda fortere.
Har selskapet virkelig 20 milliarder i gjeld?
Jepp.
Men, de har noen fartøy med grei verdi også så holdes de i jobb vil dette være fullt ut mulig å betjene fra 2023/24
Må innrømme at jeg sliter med å forstå hvorfor man akkurat skal velge å satse på denne aksjen. Berg med gjeld og masse usikkerhet knyttet til olje i årene fremover
Første bud lese i rapportene fra selskapet. Følg rate utviklingen også i dette tilfelle. Deretter ta en titt på div forum. Veldig enkelt men krever en del egeninnsats også.
Den er på mange måter en opsjon. Friskmeldes markedet så er det få aksjer som kan stige mer på Oslo børs. Så oppsiden er tilsvarende stor som risikoen på nedsiden. Så får hver og enkelt vurdere om markedet faktisk kommer tilbake til gamle høyder
I skrivende stund har alle AHTSer i spotten planlagt arbeid. Det er litt deilig
Friskmelding av oljemarkedet nå er vel ganske sammensatt sak. Skal jo fases ut og overtas av mer fornybare kilder. Hører at Solstad kan bli engasjert i havvind også og det høres bra ut, men det er vel ikke akkurat det caset bygger på
De er engasjert i havvind- og er del av windstaller
Hører du eller leste du det i en av rapportene evt børsmeldinger? I såfall er det en god start.