Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ossen ser boka ut nedover. Kunne den tatt for seg en dump nå?

Hmm, ikke så mye kjøpere nedover.

Dagens liste viser at Hemen hadde igjen ca. 1,7 mill aksjer for 3 dager siden.
Omsetningen i Solstad de siste 3 dager var på ca. 750k aksjer.
Om man antar at Hemen fikk ut ca 100k hver av de dagene så er vi nå på ca. 1,4 mill aksjer igjen før oppstart idag.

1 Like

Ganske trygg på at vi nå er på et nivå hvor det vil poppe opp et lass av kjøpere spesielt siden markedet ser at Hemen snart er ferdig solgt.

1 Like

Ser nedsalget stoppet opp en del. Var vel Hemen som kastet på morran.

Sapphire skal på nytt oppdrag på direkten etter at den er ferdig med oppdraget som ble meldt igår og ratene er på oppadgående.
Dog merkelig lav rate på Prosper.

NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Aker BP R/M Deepsea Nordkapp, D/D 14 18/12/21 NOK 350000

NEW [NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Aker BP R/M Deepsea Nordkapp, D/D 14 18/12/21 NOK 300000

PS! Ser at Sapphire sin rate nå også er korrigert til 300k på Westshore

1 Like

Fint grep med Sapphire der, rett ut på 5 dagers jobb og tilbake på direkten til AkerBP jobben.

350/300k er fine rater men jeg forventet hakket høyere-kommer det er 3-4båters flytt til nå så…

Uansett, fra 2018 til iår er det kun i 2019 man har vært i nærheten av 300k rater i spotten så dette er veldig oppløftende.

4,49 derimot, det er ikke spesielt oppløftende

Er jo på salg nå rett før jul og alt :slight_smile:

10:20:15 RSI indikerer at instrumentet er oversolgt.

13 des. Bollinger Band indikerer at prisen er lav.

13 des. Stochastic indikerer at instrumentet er oversolgt.

Skikkelig hyggelig gjort. Tør dog ikke å kjøpe før NM går på nytt kortidsoppdrag.

1 Like

ha ha… regn med at vi skal ned på 4.eller lavere før det snur. treger litt på at jeg ikke har forstått dynamiken. blir mange billige aksjer her. som nevnt så skal nok john ut før nyttår. gøy at noen kan nå kjøpe billig å ha en fantastisk opptur i neste omgang. pga at jeg er overbevist at vi vil få en rekyl i q3 neste år. ser for meg sorte tall. q4 q1…blir jo tap. kanskje kan vi se sorte tall allerede i q2

Clarkson rapporterer 300k/dag for begge 2 så veit ikkje heilt kva som er korrekt altså.

Westshore har korrigert til 300k på Soff sine så var nok en feil rate der.

Spott nytt:

NEW Equinor Energy AS
R/M Askeladden ( 1 x AHTS ), D/D 14
17/12/21

Long-term contract awarded in UK

2 Likes

Ny fin 1+2 års kontrakt inngått på PSV Far Spica. Det begynner å bli et mindre antall ledige ledige PSVer å sende ned til vest-afrika jobben i 1Q nå.

er det noe nytt rundt NM og hva den skal gjøre i kopervik?

Ikke meg bekjent.
Men, som jeg skrev igår har selskapet informert om at NM er å betrakte som “inhouse” til og med 20.12 og da antar jeg at et besøk på hjemtrakter for å få noe gjort er å anse som rimelig.
I tillegg er det kanskje mannskapsbytte igjen, en stund siden det ble gjort nå. Vet ikke om det er 1 mnd på de jobber.

1 Like

Om man ser på boka nå, med 204k på kjøp på 4,60 så popper kjøperne opp på dette nivået som jeg skrev tidligere idag.