Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Sapphire tildelt oppdrag.

13/12/21 [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: ConocoPhillips Norway Prelay at Ekofisk , D/D 7 14/12/21 RNR

2 Likes

Hemen ned 90k (Rest 8644k), men har vi nå de seneste dagene sett økt takt som peker i retning av at de skal ut før 31.12?

De må vel melde på ca. 7500k?

Ja, det skal komme en ny melding på 10% så det vil gi et forvarsel med mindre siste slumpen går i et samtidig kryss.

uff, 9 mill aksjer og skal ut før nyttår. Kan bli stygg denne kursen da.
Men jeg skal prøve å treffe bunnen

Nei, Kjell. Ikke 9 mill. Under 2 mill igjen nå. Husk at det er 6.9 mill aksjer Hemen skal levere tilbake til DNB

1 Like

Hm, nå har det vel blitt skrevet her hvertfall 70 ganger at de har lånt 6,9 mill aksjer av DNB

De fleste som skriver her antar at de bare skal selge sine egne aksjer, ned til ca. 6900k. Hvis alt skal ut ryker hele den hypotesen.

Ahh, stemmer. Jeg kjøper snart :wink:

…maner til dugnad :slight_smile:

Ja, eller kanskje de bare har hjulpet DnB med en enkel utgang,? :astonished: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jepp, tiden er snart inne for å kjøpe, det har du nok rett i

Disclaimer; Jeg oppfordrer alle til å vente med å kjøpe til etter 30.12

Hvorfor? I tilfelle DnB vil ut og profitere mest mulig skattemessig?

Nei, dette er rent egoistisk ettersom det gir meg noen personlige fordeler/muligheter

Tror man uansett skal ha i bakhode at finansielle institusjoner trolig vil avvente avskrivning av tap til 2022 ligningen.

Om ikke alt går til helvete, igjen, så vil jeg kjøpe mer når 10% krysses - mot alle odds vis det er lov å si.

1 Like

Utvilsomt raskere nedsalg nå. Nesten så man får en fornemmelse av dumping, når spreaden er helt oppe i 40 øre. Betyr at en eller få avviker fra resten av salgsviljen

1 Like

Mange fikk oppleve en rekyl i Sioff etter at bankene var ferdige med sitt nedsalg.
Rekylen blir garantert ikke noe mindre i Soff.
Mange begynner nå å se en ende på denne seigpiningen og er i ferd med å posisjonere seg.
Mcap på knappe 340 mill nå sier det meste om hva som vil komme framover, flere CSV’er som snart vil få tildelt kontrakter til langt bedre betingelser.

Sioff steg 28% i dagene etter at nedsalget var ferdig…

1 Like

Sapphire på 300k/d nå
Samme med Prosper

1 Like

Like mange kjøpere som selgere. Heftig omsetting - lurer på hvem som kjøper.