…men hvorfor hjem? opplag?
Hva lags type arbeid kan det være for Maximus i nordsjøen.
Opplag får jeg ikke håpe det er. Da er SOFF uten emi i en ytterst vanskelig finansiell situasjon.
er jo vinter… ikke mange jobber her nå
Illevarslende med andre ord.
Mye potensielt arbeid for NM i nord europa, både kabling, vindfarmer mm😃
Og når den er så nærme hima kan det fort bære ddn skal ha noe arbeid gjort, flere selskaper som leverer teknologi på Soff båtene er lokalisert på Karmøy
Kan det være at NM rett og slett skal ta siste biten av klassifiseringen hjemme i egen havn?
Oppgradere litt utstyr og teste der kompetansen er til stede?
neppe
Mer fra spotten
NEW Lundin
R/M Rowan Viking ( 3 X AHTS ), D/D 14
15/12/21 - 17/12/21
Update fra lokalkaien:
Normand Cutter ligger på Solstadkaien, den skal nok kjappt videre. Litt lenger ute, på Karmsund Havnevesen sin kai ligger Normand Mermaid og Pioneer. mermaid vet vi er i sluttfasen med forberedelser til jobb for Fugro. Hvorfor Pioneer ligger der vet jeg ikke men de har tatt av A-rammen (de har av og til ekstra A-rammer stående der pga begrenset kaiplass på egen base) noe jeg synes er litt merksnodig.
En veldig optimistisk sjel vil nok tolke det faktum at de tar av A-rammen som et signal om at de allerede har en jobb i vente som ikke krever A-ramme…
Spott nytt:
NEW ConocoPhillips Norway
Pre Lay at Ekofisk , D/D 7
14/12/21
For 5t siden var jg muggen fordi soff hadde 2 ledige ahtser i spotten. Nå er det plutselug behov for 8stk de neste dagene-EN flyttejobb til nå så blir det avisoppslag😄
Kan ikke helt se hvorfor det skal være negativt at NM skal innom en tur i hjemlandet.
Solstad har selv oppgitt port Europe til og med 20.12 og der er vi ikke enda.
Normand Maximus CSV Inhouse until 20.12.2021 Europe
PS! Hadde vært betydelig mer skeptisk om Mekjarvik var destinasjonen…
For min egen del er begjymringen knyttet til potensiale for arbeid og sesong variasjoner i oljenæringen som tilsier mindre sannsynlighet for arbeid.
Hadde riktig nok en forventning av at NM ville stevne kurs mot gulfen når klassifisering var ferdig.
4-5 dager hjemme inngår nok helt sikkert i planen for et eller annet.
Setter de destinasjon Fedjafjorden blur jeg sur😄
Arctic også tatt inn i spotten.
Normand Arctic PSV Aker BP 22.12 Stavanger
Spott nytt:
NEW Repsol Sinopec UK
R/M Coslpioneer, D/D 14
17/12/21 - 20/12/21
9 Ahtser i demand nå, dette blir ratepress🥳
Det e iferd med å bli “heilt Texas” så me seie her på karmøy i spoten for AHTSer nå- det er behov for 7(minst) AHTSer de neste 4-5 dagene, og det er maks 10 ledige. Av de 10 som er/blir ledige er 3stk “små” dvs under 20kBHP og ikke like attraktive/passende for alle jobbene.
Det er gått ut 7!!! AHTSER- tildelinger idag på jobber som starter innen 2-3 dager. Ratene ikke oppgitt men det er grunn til å tro neste runde med jobber nå- som Prosper og Sapphire er posisjonert og velegnet for blir med betydelig høyere rater.
Det er alltid noen faktorer vi ikke kjenner til men med litt flaks kan vi fort se enkeltrater rundt 500k denne uken :-o