Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Halvparten av dagens volum gikk siste 45 min. Noen fikk hastverk. Store muligheter for at vi fortsetter i morgen vil jeg tro. Kanskje IB er på farten igjen.

2 Likes

Kan også hende noen satser på en «dead cat bounce», men vi får se. Får dessverre ikke svaret før til uka

TDW opp 4 prosent. Tenker vi har passert bunnen nå.

1 Like

NORMAND SAPPHIRE
Shell UK
R/M Ocean Endeavour , D/D 14
06/05/23 GBP 67000
04/05/23
NORMAND SIGMA
Shell UK
R/M Ocean Endeavour , D/D 14
06/05/23 GBP 55000

4 Likes

Er alle ute og bitre over at det endelig snur? :wink:

4 Likes

Relevant for SOFF?

Ja, lang historikk med soff og s7

1 Like

Har vært med hele veien ned😥 men ikke bitter. Synes det virker som den er i ferd med å snu oppover nå, endelig.

Var også med ned forrige gang til 16. krever litt å sitte rolig gjennom stormene i Soff, men snittet mitt gjør det litt enklere enn for en del andre.

Fikser de nå en ok refinansiering så ser fremtiden lys ut, tror jeg😎

1 Like

Jeg har sittet long siden 5 kr. Man kan ergre seg over manglende utganger og gevinstsikring, men personlig har jeg en mangeårig historikk med trading, og det å time ut og inn er heller ikke enkelt. Jeg har vel blitt “fundamentalist” med årene, i den forstand at jeg mener det fundamentale vinner alltid, over tid.

Gevinstaversjon? Tenker du å sitte til 80 - 100 - 150 -200?

Kortsiktig target gitt det som er offentlig kjent synes jeg ikke Paretos kursmål er ueffent. Mao, vi kunne godt vært på 60 kr per i dag. Så kommer det jo an på hvordan ting utspiller seg. Uten emisjon, 12-13 mrd i gjeld rullering mars 2024 (forutsetter da en EBITDA for 2023 på 3-4 mrd), og at markedet går slik Fearnley, Pareto mfl mener, så er mitt langsiktige mål (2025-26) at vi skal opp på 15-20 mrd mcap. Da tror jeg TDW i samme periode har gått opp til 25-30 mrd. Da snakker vi vel rundt 180 til 250 kr aksjen med dagens antall.

(Ingen kommentar siden jeg ikke umiddelbart ser om dette er negativt, positivt eller nøytralt for Solstad og selskapet / SOFF og kursen.)

2 Likes

Nå har jg vært på festival hele helgen og har bomull i hodet men her må det være noe feil vedrørende eierskap

1 Like

Dette er korrigert i oppdatert artikkel.

Har sendt følgende epost til journalisten:

-------- Forwarded Message --------

Subject: Feil i artikkel om “Storbanker og Solstad”
Date: Mon, 8 May 2023 08:58:06 +0200
From: locksley
To: mo@e24.no

Hei!

Din artikkel (Storbanker og Solstad i milliardstrid – E24) bør korrigeres omgående, særlig siden den omhandler et børsnotert selskap.

Du bør korrigere overskriften iht. til din egen rettelse. Dette er ikke en strid mellom Solstad og bankene. Den er mellom “Bankene” (saksøkte) og AGC (saksøker), som du selv skriver i artikkelen.

Jeg vil vurdere å klage inn denne artikkelen om rettelse av overskrift ikke finner sted.

Mvh

1 Like

Lukter drittpakke lang vei. På en måte et godt tegn, da er det vel noen kumpaner som ønsker seg inn billigst mulig.

Jeg for min del kan ikke se at dette har noe med Soff å gjøre i det hele tatt lenger.

Det er fortsatt en fril her vel, ser sånn ut hos meg nå:

Maximus Limited er eid av supplyrederiet Solstad Offshore, som igjen er eid av blant andre Aker, som har største aksjepost i selskapet. DNB, som er saksøkt i saken, er nest største eier i Solstad, men en aksjepost på 9,3 prosent.

Det er satt av to og en halv uke i retten til å behandle saken.

Rettelse

I en tidligere versjon av denne artikkelen sto det at Maximus Limited er eid av Solstad. Dette er feil, Maximus er eid av det AGC-kontrollerte selskapet Maximus Yield Fund (MYF), som er saksøker i saken. Feilen ble oppdaget og rettet 8.05 klokken 8.05.

Ups- Fearnley med kursmål på Sioff ikke Soff😄

27kr og kjøp sier de der, bra.