Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Fint hvis Herr kan dra oss øve 34,0 nå

Omvendt hode skulder i HTF. Dog, ikke en kjeft som kjøper. Det endrer seg fort til i morgen.
Skal være ved en kortsiktig bunn så hvis vi får risk-on i morgen så kan det være det vi trenger for å sette fart mot 36 for så 38 og 41. Hjelper nok litt å få katta ut av sekken generelt sett.
Brenten ser i det minste ut til å bryte videre opp her.

1 Like

Sentinel klar for nye oppdrag.

Vessel Type Client Availability Port
Normand Sentinel CSV 29.03.2023T Carmen, Mexico
1 Like

Tror dere undervurderer markedets uro. Dette lukter tolmodighet lang vei. Cash is :crown: i desse tider. Lykke til videre folkens.

Likevel er børsen opp. Cash er alltid king;)

Ingenting går rett opp eller ned :smirk:
Men heil seriøst. Tror du virkelig ikkje at det siste som har komme frem, samt endra seg med desse bonds som blei verdiløse, kva ringvirkninger dette vil ha. Det er maange som har behov for cash.

Tiden vil vise. :thinking::wink:

Hehe. Vi får se. Tvi tvi! :slight_smile:

Interessant….

Oil market relief etter rentebeslutningen. Tror vi får en rask retur til 85 dollar nå. Fed signaliserer at de har kontroll på bankkrisen med å sette opp renta, og alt det de sier. Hadde de valgt uendret, hadde det tydet på at bankkrisen var verre.

7 Likes

I tillegg ser de ikke noen forhøyet rentebane, som nok også var forventet/fryktet, ihvertfall før bankkrisen. Det tror jeg vil svekke dollaren mot kroner framover. Vi har nok sett dollartoppen.

1 Like

Dollar har falt kraftig fra 10,8x til 10,4x ila noen dager, etter som fasiten som nå foreligger ble mer og mer priset inn.

1 Like

En meget interessant observasjon fra mandagens handel er at Lars Eidesvik, styremedlem i Eidesvik Offshore, kjøpte 22000 aksjer i SOFF, altså en helt grei årslønn ble satt inn der. Noe på gang…?

2 Likes

Da kommer det nok ikke noen offisiell melding om noe mellom SOFF og EIOF med det første, for det hadde implisert handel på innsideinfo.

Men her kan være det legges planer for litt senere på året.

Og utvilsomt et meget sterkt kjøpssignal.

Såvidt jeg har regnet meg fram til, eier Lars 9% av Eidesvik Invest AS (han har 20% av Evik AS, som eier 45% av Eidesvik Invest). Eidesvik Invest eier ca 60% av EIOF, så Lars eier rundt 5,5% av EIOF.

2 Likes

Det er jo veldig interessant og man kan jo lure på hvorofr samme person ikke har kjøpt til lavere pris siste året… marekedsendringer? Psv-salget? Dettte var positivt

En kjapp sjekk forteller meg at han har ca 2 mill i inntekt i året, formuen er på ca 400mill (det er nok mye aksjer) noe som er ca 200 mill ned 2015 (antar dette skyldes aksjer i offshore)

Det er altså ikke ubetydelig når han kjøper aksjer for såpass da mye av formuen nok er bundet opp.

1 Like

Soff + EIOFF virker poå meg usannsynlig, Eioff har 7-8 psver (som Solstad har solgt seg ut av) , ingen ahtser, 3 subseaskip, et vind/subseaskip og 4 seismikkskip (som Solstad nok ikke vil ta i med ildtang)

Spørsmålet er hvem som ville vært en god match dersom PSV utelukkes helt, EIOF sine er forholdsvis freshe?
Seismikkbåtene skal de selge så tviler på at det vektlegge nevneverdig. Men ser heller SIOFF og EIOF som en potensiell match

Trenger ikke være noen match egentlig, Soff er store nok alene med god margin. Det er STSU, Geos, Viking og delvis EIOFF/SIOFF som burde bli større.

At Lars Eidesvik har kjøpt aksjer i Solstad tror jeg ikke man skal vektlegge noe utover det at han driver litt som oss i aksjer.
Han har tidligere kjøpt litt aksjer i Reach, Targovax, Kahoot etc.

Ikke meningen å framstå som partykiller, men jeg tror utelukkende han driver med litt aksje spekulasjon som oss i selskap han har tro på.
Skulle derimot han eller nærstående dukke opp fortløpende framover kan saken stille seg anderledes.

2 Likes