EDIT: Liten justering i chartet (endret markeringer på chart)
Et lite dykk ned til og under MA200 og godt inn på volumstøtte-snabben. Makro kom raskt ned og dro med seg oljen. Så er spørsmålet om selloff’en nå før helga bare fortsetter eller om vi nærmer oss et balansepunkt.
Vi er nå på nivået jeg pekte på litt tilbake men gitt bakgrunnsteppet er allikevel ikke kjøpsiveren veldig stor - gitt siste dagers utvikling spesielt relatert til bank, likviditet, gjeld og finansiering. Her tror jeg ikke SOFF er verst i klassen (dvs. høy gjeld men samtidig i en bransje og situasjon hvor de faktisk tjener godt med penger) men samtidig er det fort gjort for nervøse investorer å lage dårlig stemning i kursen.
Ser tendens i chartet til lignende utvikling som vi hadde i kursen tilbake i Sep-Nov 2022 (dvs RSI oversolgt og nært glidende snitt men allikevel dundret vi igjennom for en siste flush-out. Mao risiko til nedsiden har flyttet seg nedover imo. De neste dager / neste uke vil gi fasit. Jeg holder meg enn så lenge på sidelinjen. Men en reaksjon opp fra MA200 burde være mulig å forvente.