Vi er under likevektsnivåene, tappet “golden cross” og får sannsynligvis en liten undershoot her på daily. Dessverre så har makro spilt en aktiv rolle og dratt en allerede utbombet SOFF videre ned, stort sett på fillevolumer. Dette handler primært sett om manglende vilje til å ta risiko i markedet og mye nervøsitet.
Mine 5 cent er at vi på veldig kort sikt har satt en ny lower low i en fallende rektangel, hvor dyp den blir er vanskelig å si men normalt skal det reagere noe opp her. Trolig trigget av at makro senker skuldrene litt.
Jeg stusset litt over at RSI ikke var kommet ordentlig ned i daily, valgte å ignorere dette forrige uke og det koster i dyre dommer denne gang (urealisert). Holder meg likevel i ro da sannsynlighetene taler for en bounce både i makro, olje og formodentlig også SOFF inn mot høysesong. Kvartalsskifte om 7 dager, da er det noe porteføljer som skal rebalanseres.
Holder ikke 30-lappen nå er 28 neste støtte. Fullt mulig gitt makro og sentiment.
Dog skal det være gode sannsynligheter for at kjøp på disse nivåene blir svært lønnsomt.