Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Tja, det kan være bedre å ha is i magen og få bedre betingelser senere i år, enn å panisk godta en veldig høy rente, jf. PGS.

1 Like

Åj sann. Da regner jeg med IB er back - eller noen har glemt (for et kort øyeblikk) gjeldssituasjonen. Det er faen ikke lett å bli klokt på dette markedet om dagen.

Begynner å nærmes deg 300K aksjer i den bevegelsen så langt

Ja va fin den

Spennende om det var noe hold i den reaksjonen der eller om det var et “blaff”. Tror vi er ganske nær en bunn nå, tidsmessig, men usikker på om vi kan få en eller annen flush-out ned til i verste fall 20/22-26 først eller om vi faktisk setter en bunn sånn omtrent ved 28.

Er liten tvil om at det er jobb å gjøre i chartet for å ta oss opp til bruddstedet ved omtrent 34. Synes det foreløpig ser ustødig ut det som utspiller seg (både i SOFF men generelt også makro).

EDIT: presisering av “nærhet til bunn” :slight_smile:

2 Likes

Helt klart noe på gang nå. Trodde i begynnelsen det var et blaff, usikker nå.

På relativt høy omsetting i tillegg.

1 Like

2 tydelige hopp siste par timene ja

olje prisen har tatt av. blir spennende i morgen

1 Like

Det er voldsomt uten klar årsak. Det betyr at dem som kjøpte olje til 100 og som trodde den skulle til 150 er tom. Holder dette deg til i morgen blir det galematias.

Er opp 0,5% til etter at jeg postet det bildet

Er vel relief etter dumpingen de siste ukene, ikke mer enn 3 uker siden den sto i 86. Veldig mye trading og spekulasjon som foregår i oljemarkedet, da RUS-UKR slo ut var noe som ~50% av oppgangen til highen ren spekulativ trading.

Vi hadde bra med grunnlag for å vurdere 70 som en slags low, i alle fall på kort sikt, teknisk - ja. Men også fordi kartellet har gått hardt ut og sagt de vil opprettholde kutt og kutte ytterligere ved oljepris under $70.

Tannhjulene i Kina er i gang igjen, vi går mot en tid hvor etterspørsel etter olje pleier å være høy (April og mai). Sentralbankene går hardt ut for å forsikre om at det ikke blir store ringvirkninger som følge av «bankkrisen». FEDFUNDS* ventes opp ytterligere 10 basispunkter men så ventes nedjusteringer fra juni og utover. QT ser ut til å ha vært effektivt, inflasjonen er på god vei ned og undersegmentene som veier tyngst i CPI er i full fart (og har vært det en stund) på vei ned.

Vi er vel i ferd med å vende snuten fremover igjen og fokusere på det som ligger fremfor oss, jeg antar at det spiller noen rolle. BRT tapper sannsynligvis 82 ila kort tid, så får vi se hva som kommer deretter.

Blir det ikke noen betydelige skjær i sjøen på kort sikt så er det ikke utenkelig at vi får noen litt mer behagelige dager på børs fremover. Enn om vi uansett vil ha en rekke faremomenter (slik har det alltid vært, og vil alltid være).

3 Likes

Er Xinvestor nede?

Ser sånn ut- det sklurra litt der igår kveld og hos meg.

Ser FA spår oppgang fra start, oljeprisen har holdt seg over 77 siden igår kveld så vi kan få en bra start. Så får vi håpe at Støre&Vedum ikke har gitt etter for presset og slapper alt for mye av på grunnrenteskatten kl 08-kanskje noen vil flytte penger over fra laks til olje :smiley:

2 Likes

God tid å flytte over til olje nå uansett :blush:

2 Likes

Skal være forsiktig med hva man ønsker seg men nå syns jeg det er litt kjedelig altså…

Både Soff og supply generelt…trenger en feil kontraktsmeldinmg eller noe

Med oljepris oppgangen stikker EP av med all morro. Ikke urettmessig syntes jeg, men nå står mine bein sold planet der også. Ikke urettmessig med oppgang i oppgang i soff heller, men kapital følger kapital.

NewsWeb (oslobors.no)

EIOF - Refinancing of debt completed

Denne sur/søte karamellen kan raskt bli overførbar til SOFF -

Spent på terms.

28.03.23 NORMAND FRONTIER OCV OCEAN INSTALLER ALL DUTIES - LIGHT CONSTRUCTION WORK - OCV OR AHTS 2 X WROV + BASIC SURVEY. 30 DAYS FIRM + D/D 25

Da er visst Frontier ferdig med tidligere jobb og har tatt en prosjektjobb- her snakker vi nok heftig rate rundt millionen.

2 Likes

Står det arbeidsgiver?