Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Markedet liker ikke usikkerhet og jeg er redd dette ligger som en klam hånd over SOFF. Ser frem til en avklaring her, men frykter at gjeldsproblemet på en eller annen måte vil gå ut over aksjonærene.

2 Likes

det må jo gi en opptur på børsen samt solstad. dette er en politisk beslutning som viser at opec ønsker å løfte prisen :+1:

Interessant tall der- 92 AHTS har BP på 220tonn+ i verden

Solstad har 10 av disse 92 og DOF ca 15 vel

3 Likes
3 Likes

Noen som vet hvorfor tick size har blitt redusert? Antar det skjedde med virkning 1. april. Har SOFF fått plass i en eller annen indeks, kan det være derfor?

Jøye for noe tull i Soff nå. Tror folk at emi snart? Vel det er nok ikke før høst/vinter 2023-2024

Påskestemning?

Ihvertfall ingen god stemning nå

Men hva skjer…hvorfor -7%?

:see_no_evil::hear_no_evil: vis man bare ser det man vil se, så blir dette uforståelig

1 Like

Må det alltid være en årsak? Har det kommet en hemmelig børsmelding eller noen har helt ut av det blå forstått SOFF sin gjeldssituasjon? Neppe.

Legger ikke mye vekt på dette. Folk flest er snart ferdig på jobb eller allerede på fjellet. Det er lav omsetting og med det gode muligheter for å kunne påvirke - tjene på shorting feks.

2 Likes

Fillevolumer og mye frykt og spekulasjoner i div. fora vedr. emisjon, gjeld og rentekostnader. Merkelig (eller ikke) at dette ligger mer i fokus nå enn det gjorde da kursen sto i 50.

Aksjemarkedet er fantastisk og dem som handler med følelsesregisteret skaper muligheter for de på andre siden av skalaen, slik har det alltid vært. Dessverre veier sentiment og flertallets tro tyngre på kort sikt, men kalkisen (pleier) å seire.

Mulig vi skal sette en dobbel bunn før støvet setter seg, kanskje trenger vi t.o.m at emisjonsspøkelset blir adressert tydeligere eller at større fisk begynner ordrelegging. Blir spennende å se hvor vi ligger i løypa ila 1-2 mnd. Celina satte fart på Siem, kanskje ser vi tilbakekomst fra profiler som tidligere har vært inne i Solstad også. Tvi tvi :slight_smile:

2 Likes

Lavt volum og litt surt, Sioff har hatt mye høyere volum enn Soff siste dagene- uvanligt. Soff pleier ha flergangeren på Sioff.

Hvilke profiler tenker du på som har vært i Soff?

F.eks Voldberg, Halvorsen, Sveeas sitter kanskje på sitt enda?

Kristianro er en til, Remco så jeg økte igjen (mindre aktør da)

Voldberg & co er ikke langsiktige, de skaper litt styr når de går inn, men samme når de skal ut igjen

Nå er det party borti gata, Gamle damen Fortress har lokket inn de store unggutta Frontier og Superior. Litt småsyk ellers skille jeg tatt turen ut og kikket imorgen, er bare 20min rusletur.
Blir spennende å følge med, for slik jg tolker det er Fortress og Frontier nå ferdige med kontrakt og ledige🤓

Dette er båter som i dagens marked fort kan både doble og tredoble inntjeningen sin nå, særlig Frontier. For rette kunden kan den gå over 1mill/dag

(De tre blå på bildet er Solstads båter)

7 Likes

Har oppdatert CSV-oversikten. Det er potensiale for kontraktsmeldinger på flere milliarder rett rundt hjørnet nå.

7 Likes