Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Klart det, men som nevnt i trådene her så var det en kostbar affære. Man er nok heller tjent med å selge fremfor å gamble på alle de kostnadene det innebar å ha den gamle flåten der

Men, man må sette sin lit til at selskapet foretar de beste vurderinger for selskapet og dets aksjonærer.

1 Like

PSV’ene av Solstad var vel i snitt det nyeste de hadde i flåten sin.
Men, mange klassinger ville komme fortløpende og selvsagt øke kostnadene.
Vanskelig å si hva det smarteste ville være, selge 2-3 csv’er til samt eksempelvis 10-12 psv’er.

Jeg vet ikke, helt ærlig hva som er det smarteste. Markedet er ikke overbevist hvertfall.

2 Likes

Jeg tror vi må se på psv salget litt som når fond og andre selger aksjer som holder seg godt i verdi og betaler utbytte. Hvorfor selger man slike aksjer spør mange? Jo det er fordi man vil ha høyere avkastning på investeringen sin.-

Litt samme tror jeg det er med psv-salget- på sikt vil psvene dra inn et jevnt fint overskudd, men i den situasjonen Soff er nå får de mye mer igjen for de 6 milliardene ved å kutte gjelden med 6mrd enn de gjør ved å ta store investeringer i psv flåten de neste 2 årene for så å høste.

I en optimal situasjon tror jeg ikke Soff hadde solgt psvene, ihvertfall ikke før om 1-2 år-på den annen side er jo den lange krisen man er på vei ut av som er grunnen til at Soff hadde alle disse psvene :smiley:

2 Likes

At markedet ikke er overbevist er helt åpenbart- om ikke annet tror jeg fordi det synliggjorde gjelden de fortsatt har.

2 Likes

Siem også ganske mye ned nå, den har jo gått litt motsatt av Soff i det siste

Ja, entusiasmen over insidekjøp begynner sikkert å legge seg nå.

1 Like

Det er dette som er så gøy med SOFF - lang opp og ned.

Det snakkes om overbevist - hvem er det som ikke er overbevist?

Et retorisk spørsmål, men det er jo dem som selger naturligvis. Hvem er det da som selger - småsparere…

Nå som frykten og ikke minst usikkerheten råder går kursen inn i en selvforsterkende psykose - fordi det ser ikke bra ut. Kjempe flotte forhold.

Men, hvem er det som er overbevist da?

Kursen får bare gå, om det er til 0,12 eller forhåpentligvis litt høyere, men det er ikke opp til meg å bestemme. Det som mangler nå et en liten gnist så erstattes eder og galle med rosenrød idyll- det er ganske syklisk i denne og veldig mange andre aksjer.

Edit: registerer at oljeprisen er ned, selv om api rapporterte draw på. 3,6 mil fat (bull), mens osebx holder seg greit. Nå har Equinor omsatt for 200mil. så det er nok ikke superstjernene som operer på børsen i dag.

1 Like

Trader du soff aksjen eller sitter du med alt long? Har du eit target, eller er dette pensjons aksje med håp om utbytte aksje?

Begge deler. Vi skal derimot ikke så mye mer ned før long selges til markedet har bestemt seg.

1 Like

Marketsordre på 145K bid på rappen der. Interessante handlemønster i denne rakkeren :hear_no_evil:

Helt sikkert en ivrig småsparer.

Skjønner jeg godt. Skal all inn selv.

Blir vel høyeste volum på en mnd…

Sånn sett godt å se at det er kjøpere til å forsvare på “uforsvarlige” kurser. Kan være vi må vente på Q1 rapporten før startskuddet for høysesongen går, jeg mente 36, 32 og 30 var gode innganger og står ved det enda. Nå begynner de tekniske indikatorene å bli overtallig i favør av en sterk reaksjon på oppsiden.

Ser det ligger 9-10 requirements på AHTS og på CSV-fronten er vi vel dekket - blir vel greit å få noe nytt å fokusere på (les: blodtight marked og høye rater). Kan ikke se for meg at de kjører emisjon på disse kursene, med alt som omtales av outlook for respektive segmenter som i stor grad har vært driver for peers (SIOFF, EIOF, etc.) er det vel tidsspørsmål før reddharen har tømt seg og opportunisten kaster seg på.

Pain is temporary :slight_smile:

EDIT: Det er for øvrig ikke rapportert noen short igjennom dagen i Bloomberg, dog så jeg noe av volumene som trigget reaksjon ned gikk via PAS.

Har du mulighet til å se hvilke hus som kjøper og selger…? Den muligheten forsvant jo for mange år siden?

Sto volum, “PAS” og når jeg hovret over sto det Pareto Securities. Mulig det er en egen IP som Bloomberg har, er kjent med at dette ble fjernet slik det tidligere sto oppført over alt.

1 Like

flott med volum… det skaper forventninger. noen kaster kortene… og snart er de tomme…og kursen skal da normalt hente seg inn. jeg har kjøpt litt. men er forsiktig. pga for å kjøpe så må jeg selge andre aksjer

Positiv vending i dag. Avventer selv med ytterligere kjøp av aksjer til US inflasjonsmålinger 1430 i dag.

2 Likes

så hva ble konklusjonen…videre kjøp?