Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Selv har jeg vært med hele veien fra 4-5 kr helt til topp og med ned igjen, har heldigvis gevinstsikret mye underveis, men en ting er sikkert. Når det er panikk som nå ser jeg ikke poenget i å selge :thinking:

3 Likes

Skjønner det,jeg har vært med siden 13kr men solgte alt på 31,50 da all drittkasting og skriverier i alle slags fora bare har ødelagt mye for kursen.

Støyen kan kanskje komme til å legge seg etterhvert her, spørsmålet er hva Interactive Brokers gjør, der ligger jokeren ift daglig kursutvikling framover inntil ref. er på plass.

1 Like

Forstår lite av Interractive Brokers, det ble kjøpt mye via dem fra 40-49 og det ble kjøpt enda mer etter PSV-salget, men det er først nå det selges. Ble det gjort en god vurdering før kjøp? Er det forsøk på trading? Ble de utålmodig og lei? Ser ut som en vanskelig nøtt

Litt merkelig at du og mange andre gidder å sitte her å snakke ned aksjen like før tidenes resultat

Jeg backer gjerne ut, mener selv jeg skriver konstruktivt og har ingen intensjon om å kjøpe Solstad hverken idag elelr neste uke.
Lykke til!

4 Likes

Ikke for å gni salt i såret til PMS, men når du sier du skal selge tre dager før salg så jøvlig offentlig som han har gjort, bør det holdes!!!

Hva skjer i 5th når hauseren selger…

T.o har ikke aksjer i Soff eller 5th

1 Like

Ok, litt frekt av meg å si det på den måten. Men jeg må bare spørre.

Ikke nødvendig, er viktig med konstruktiv kritikk og å få «pessimistiske» innblikk også (om det er lov å kalle det). Det har vært det fine med TekInvestor kontra FB, håper at det forblir slik og

1 Like

Helt sant, men når det til stadighet kommer inn for å “opplyse” så undres det litt

Må også huske hvem det kommer fra, skal ikke spole altfor langt tilbake i tid før @Rodjer var en av få optimister og snakket opp caset når ingen andre gjorde. Så jeg velger å tro han har evnen til å se på det rettferdig og da er det fint å høre det. Tipper det er en god balanse i for og mot bidrag fra han :grin:

4 Likes

Takk.
Jeg skal ikke skrive mer, men kan avslutningsvis legge til at jeg har flere venner(som eier til dels stor mengde soff aksjer som jeg diskuterer daglig med) der noen av dem er her på tråden som kan bekrefte at vi ser caset Solstad forskjellig og har gjort det over lang tid, så ikke noe jeg “plutselig” kommer på med ujevne mellomrom.

Tidligere var jeg en festløve, over en tid nå har jeg vært festbrems ift Soff, legger ikke skjul på det.
Aksjen gikk over alle støvelskaft, det står jeg inne for.

4 Likes

Greit det. Uansett så må man se hvor langt ned Soff har gått allerede. At man skal begynne å se pessemistisk på det nå at man kan sende kursen ned såpass på kort tid fra topp så ligner det en overreaksjon. Syns fear pris på Soff sett gjelden ligger rundt 35-40 kr +.

Ser P.M la ut innlegg nå hvor han bekrefter salg.

Kjør på med innlegg og innspill du Rodjer, de settes pris på. Pro/Cons, flere innfallsvinkler, det er slikt som trengs.

4 Likes

Det er jeg enig i, men slik jeg tolker kursen så har det hittil vært småaksjonærer som har drevet kursen og disse har ikke hatt evnen til å se risikoen i caset. Når dette PSV-salget kom var det som å flashe gjelda ved hjelp av flomlys og siden virker det som SOFF-aksjonærer har blitt mye mer utålmodig.

Det er fortsatt ikke lagt en plan når det gjelder gjelda og LPS kan si at det var frivillig så mye som de vil, men det er et faktum at det hjalp finansielt. Så kan man dypdykke i PSVene og komme fram til mye forskjellig. Jeg anser situasjonen som en vinn-vinn for begge selskapene, men gjelda må fortsatt ned. Tror mange frykter å bli vannet ut og at emisjonskursen blir lav o.l. Det er uavklart hva planen er og en viktig faktor for mange kan være forutsigbarheter

Pause nå i over 15 min

Noen som kjøper som faen på 24

Rodjer er hel ved og fikk meg med i Soff før Hemen begynte nedsalget sitt. Har tjent mye penger på Soff uavhengig av hvor kursen ender i dag.

Kjør på Rodjer. Viktig at alle sider av et selskap blir belyst. Vi er ikke alltid enig, men en diskusjon med litt forskjellig innfallsvinkel gjør at de fleste får et bedre bilde av situasjonen, mulighetene, truslene. Viktig at man ser begge sider av ligningen.

6 Likes

200 k aksjer ble spist opp der - tror dem som selger blir lurt nå…

Pauser pga 10% ned