Helt enig, det vil være umulig, men de kan gjøre det litt mer skånsomt ved å jobbe på begge sider.
Men bunnene idag blir dypere og dypere så smertefritt er det slett ikke.
Er flere aktører, men dem står registrert som én aktør i aksjonærlisten og jeg er derav usikker på graden av uavhengighet.
@Rodjer, selv skånsomhet vil markedet lukte lang vei tror jeg.
Helt opplagt at markedet vil lukte det og det vil overraske om ikke mange fikk det på radaren allerede første dagen de stod oppført med salg.
Men, jeg har studert aksjelistene for IB og de er ikke veldig ulike andre aktører i markedet, de kjøper og selger i et meget stort antall aksjer på OSE.
I Soff har de hatt den desidert største posten.
Remco kjøpte sine poster aggressivt, mener jeg å huske. Type 100-150k på best. Jeg tror det er Remco AS som har tømt seg i dag. Søsterposten R Reme Holding gikk ut forrige uke. Dersom dette er riktig, og Remco står bak de store dump på best-ordrene i dag, så er de ca. tomme nå. Summen av dumpene er på rundt 800k.
Du kan selvsagt ha rett, men Remco selger i såfall på gigatap.
Liten vending i ordrebalansen her nå. Kan fort jazze videre i fallende reg.-trend, ser ut til å være støtte i rangen mellom 23-24. Kjøpssignaler i div. oscillatorer som kan ha noen betydning for det korte bildet men som blir totalt invalidert om vi får fortsettelse på slugger-nedsalg.
Mønster-analyse i et større perspektiv (daily candles over 1-årsperspektiv) sannsynliggjør at vendingspunktet er nært forestående. Det sammenfaller med det som ventes inn i sesongen over månedsskiftet. Dog igjen; helt irrelevant om sluggeren skal ut og ingen med betydelige muskler skal inn.
Blir ikke overrasket om vi den neste uken-halvannen får se helt ned mot 20 blank før vi snur opp igjen. Brygger opp til en slags kapitulasjon à la den vi hadde i september ish ifjor (og delvis på samme tid også i fjor; mndskiftet apr/mai).
Vi er veldig nære å bryte ned under forrige bunn og det kan komme en del SL når / hvis vi nærmer oss 20.
RSI oversolgt men det kan fortsatt hende at vi ryker på 10-15-20% ned herfra på en sur dag. Vi er i nærheten av en bunn men det er mye potensiale i evt. en kunstig / kraftig bevegelse ned. Jeg betviler dog at slike bevegelser er spesielt bærekraftige - dvs. kommer det en spike ned mot 16-18-20 så vil vi raskt korrigere oppover igjen.
Tror det kan bli en spennende avslutning på April!
Dumpen fortsetter,dog i lavere antall aksjer.Skulle vært moro å vist hvorfor de dumper nå.
Noen må jo kjøpe disse aksjene også
Har kjøpt tilbake noe Soff etter 1 år på sidelinjen. Bør vel være noen muligheter her de neste ukene. Veldig usikker på lengre tidshorisont, men “håper” det ikke blir kaos fram til midten av mai.
Når det gjelder bevegelsene i dag så er jeg litt åpen for at ASP kan være “synderen”. REC må han være forsiktig med etter siste saken fra FT, men Soff har et akkurat passe volum til å kunne herje i. Vet naturligvis ikke, men hadde ikke forundret meg.
Hvem er ASP?
Atle Pedersen
Ja det får vi vel antagelig se til torsdag.
Har ikke han forholdt seg ganske rolig den senere tid?
Samtidig sliter jeg med å se hva han skulle tjene på akkurat det som skjer i soff nå.
80mill passert
Det vil overraske meg stort om han ASP begnner å rote i SOFF som mottager av tidenes største bot av FT rettet mot en privatperson. Virksomheten han bedrev i RECSI vil være tilnærmet umulig å “kamuflere”.
Helt enig wonka, tror vi nærmest kan utelukke slikt
Ja, han burte vel holde seg rolig ja. Har du kjøpt tilbake Soff Rodjer?
Nei, har ikke det.
Sitter bare og følger fra utsiden.
Jeg har ikke anledning å kjøpe her, men om jeg kunne hadde jeg pr nå ikke turd heller.
Jeg mener det er spesielt 2 moment nå som taler mot, det ene er at refi. ikke er avklart, det andre er at man vet ikke hva IB gjør.
Sett med positive øyne så er det at det snart kommer nyheter, men hva vil da IB gjøre, sell on news slik at de ødelegger en rekyl, eller er de ferdigsolgt og avventer.
I det hele litt for usikkert for min del.
Den har falt ekstremt mye siste ukene og kan falle betydelig lengre dersom noen “vil” det.
Veien til 18 begynner å blir rimelig kort.
Knapt noen av aksjonærene i Soff trodde dette var en mulig utvikling da kursen stod i 40+, da var det kun snakk om hvor kjapt den kunne gå til 50-70, så det skjer fort.
Soff stiger alltid mer, og faller alltid mer, enn man tror :-). Men føler selv at inngang på 23,5 per nå ikke er det verste man har gjort, når man samtidig sørger for å ikke låse for mye likviditet