Grunnen til at jeg nevnte ASP tidligere i dag er gjenkjennelse av handelsmønster. Jeg har fulgt REC tett siste årene, og så mange likhetstrekk.
Bra call!
Jeg kjenner ikke til denne karen og synes det hørtes litt rart ut at han plutselig idag tenkte,oj jeg kjøpte vist for mange aksjer om fredag og mandag så jeg selger en 6-700000 idag,men for all del det kan jo hende det er sant. Enig i at dette er mye bedre enn at noen av de andre store selger.Blir spennende å se imorgen hvordan kursen går da.Kanskje det kan bli litt ro rundt den så den får hentet seg inn litt.Uansett så har jeg tro på denne sektoren fremover selvom det skjer utrolig mye rundt SOFF.Det vil bli bedre.
Et googlesøk forteller deg at dette ikke er urealistisk😄
Nå kan han jo kjøpe igjen for spikk og intet, og gjøre god biz på det. Med volumene han trader kan han jo gjøre årsverk intradag.
Men da var det i alle fall (sannsynligvis) ikke en av proffene som ventet.
Ja jeg så at han var innblandet i REC saken,syns bare det var veldig rart at han plutselig ville selge så mange aksjer idag.
Han har trolig forsøkt å forsvare posten han tok initielt (ved å kjøpe mer da den falt videre), fikk med seg et godt raid opp på formiddagen i dag og så sitt snitt til å redusere til posten han ønsker i utgangspunktet og samtidig ta en gevinst på det han solgte som ut i fra volumene ble meget bra. På godt norsk: jævlig smart trade. Enn om det svir for meg
For øvrig bra med stoppvolumer som gikk i dag, første gang siden droppen på rapporten i mars. Bør vel få en decent reaksjon opp her nå, forhåpentligvis varer den mer enn et par timer også
Men, ASP ifølge seg selv stod da for ca 500k av aksjene omsatt idag.
Blir spennende å se resten om ikke han har herjet i kjent stil da hele dagen🤣
Det som er med disse algoene som ligger og enten akkumulerer eller distribuerer er at de regulerer seg kraftig på åpne volumer. Har selv opplevd å handle x volumer på kort tid og sett robotene begynne å jobbe og drive kursen opp med veldig lave volumer - når jeg da slutter å handle så daler kursen på 500 aksjer her og 900 aksjer der. Det mønsteret var for øvrig vekk i går og halve dagen i dag.
Vi ser også på dager med svært lav omsetning at kursen har falt 8-9% på klovnevolumer, så kommer småsalg fra reddharen som ytterligere forsterker nedgangen.
Var med på rodeoet i fjor høst også og så en del av det samme. Kan også påpeke at korreksjonsmønsteret ser skremmende likt ut som sist, og at vi nå skal ha sett/være i siste wave. Er vel tredje droppen her nå og bra med aksjer som har byttet hender.
Interessant oppdatering på aksjonærlistene.
IB har sluttet å selge pr. fredag.
Mye privat på selgersiden.
Dichesbuen er for øvrig ASP. Da kjøpte han aksjer for godt og vel 22 mill og solgte i dag for litt over halvparten.
Takk for oppdatering,blir spennende imorgen.
Les Fearnleys kommentarer om csv🥳
Kanonartikkel. Fine tall-noterer meg at bla Soff da har altså etter salg og rydding 13 av 90 av de mest aktuelle high-end ahtsene i verden. Det er jo innafor
Pareto med oppdatering på Soff, opprettholder TP 60kr :
Kort sagt sier de at Soff prises til “worst case” omtrent på refinansiering -en Acher-løsning, men de mener det ikke nødvendigvis blir utfallet. De viser til at verdiene og inntjeningen stiger og at det er mye lavere andel “ikke-tradisjonelle” kreditorer i Soff (ca 3mrd) enn det var i Archer
Ble hvertfall en betydelig roligere dag i Soff aksjen, tror det gjør godt om det fortsetter ut dagen.
Den der fuckins herjingen i aksjer er ikke alltid til det beste.
Er Pareto oppdateringen fra i dag?
Fra deres Energy Daily 19.4
Dette gir også uttrykk for hvilken avmakt som tidvis er dominerende. SOFF holder tross i grei nedgang i oljepris seg bra…
Har du lest artikkelen?
Snakket med en kar som er svært godt orientert rundt offshore selskapene i norsjøen i dag. Han var veldig overrasket over reaksjonen til Soff etter offentliggjøringen av PSV salget. Han hadde trodd kursen ville øke som følge av en helt/delvis avklaring på utfordringene knyttet til reforhandling av gjeld.