Skulle jo tro det var lover mot slikt
Balanserer hårfint de her gutta. kortsiktig støy.
Virker som det meste er lov/mulig på denne tivoli børsen,bare å spenne fast sikerhetsbeltene fremover.
Nok en fin dag for SOFF.
Kan ikke annet enn innrømme at alle disse baisserne på div fora har gjort en eksemplarisk jobb med å få ned kursen til det lavmålet det er nå.
Legg også til ASP sin trade så er det komplett.
Ikke helt enig i at dette skyldes noen baissere, ingen av dem har så mye “power” at de kan senke soff aksjen fra 51 til 31.
Jeg mener følgende heller bør tillegges vekt i den vurderingen:
-
Er markedet overbevist om at PSV salget var et sjakktrekk? I tillegg til de strategiske vurderinger ble prisen 6mrd mot Vessel Value 8mrd.
-
Urolig market generelt til tross for stigende rater i segmentene som Soff opererer i.
-
Vanskelig tid å refinansiere ref. andre selskaper som har gjennomført emisjoner og eller opptatt lån den senere tid.
-
Usikkerhet hvorvidt og hvor mye Solstad må hente i markedet, usikkerhet passer dårlig i dagens marked.
-IB begynte plutselig å selge over noen dager totalt 6-700k aksjer.
-
Det oppstod ytterligere usikkerhet blant mange i fb gruppen da admin der dumpet sine aksjer.
-
Så kom ASP inn i tillegg for å toppe hele dritten.
-
I tillegg er det også betimelig å stille seg spørsmålet om NOK 50 var en fair pris pr Soff aksje.
I alt mange forskjellige faktorer som kan ha bidratt til denne nedgangen.
I tillegg skal man heller ikke glemme at fryktelig mange sitter og satt på stor gevinst på kurser fra 50 og ned også til dagens kurs. Når noe fortsetter å falle har garantert noen tenkt" faen, nå sikrer jeg meg det jeg kan hvertfall"
Selv på kurser ned mot 10 vil det fortsatt være mange som fortsatt sitter på stor fortjeneste i aksjen.
Og sjekker man salgslistene over en lengre periode nå vil man se at uhyggelig mange “småsparere” har nullet ut sin beholdning.
Hver for seg er de ikke store men sammen utgjør de store mengder aksjer.
Det er nok en god analyse.
Må ellers si jeg er spent på IB videre. Herr Investment Group er storeier i TDW. De har kjøpt seg opp til nesten 9% til nesten dobbel pris av dagens kurs.
Jeg er enig i mye du nevner her,men jeg tror du undervurderer den påvirkning baisserne har hatt på alle småsparerne som har solgt an mass hver gang det har vært noe negativt.
Pareto satt jo ett kursmål på 60 så 50 kan jo ikke ha vært så altfor høyt.
Hele årsaken får vi vel aldri svar på,får håpe den snart kan få litt ro og snu den riktige veien.
Ja, de er nok å anse som en liten joker i dette framover.
Absolutt enig i det.
ASP. Dersom det virkelig stemmer at han måtte tvangsselge, så fatter jeg ikke at han tør gire hos Pareto. Jeg stoler ikke på meglerhusene. Dersom Pareto feks ser at en kunde nærmer seg overgiret, kan de tvinge fram inndekning ved selv å shorte. Pareto shorter 150k med en dump. ASP blir tvunget til å dumpe. Pareto dekker inn på lavere nivåer.
Mao, hvor mye innsikt har de over kundene, giring og SL, som de kan utnytte til egen vinning…
Skjønner det du skriver og er enig i at de har makt til et visst punkt.
Når det gjelder PAS sitt kursmål så mener jeg det skal tas med en klype salt som alle andre kursmål disse “horehusene” kommer med, de har nesten alltid en egen skitten agenda.
Når det gjelder PAS så er de desidert best på og har mest kunnskap og kompetanse innen oljerelatert.
De siste dagene har nesten utelukkende vært kaos som følge av ASP sine posisjoner. Den kommer som prikken over i-en etter et langt fall fra 50-tallet. På mandag satt ASP med 1,35 mill aksjer, etter et kjøp på 0,45 mill aksjer gjennom dagen, i den grad man kan stole på aksjonærlistene. Dvs, på 26 kroner satt han på aksjer til 35 mill. Det er absurd mye ved raske inn- og utganger når man ser hvor begrenset volumet ellers er. Roet seg betraktelig ned utover dagen i dag, og siste draget ned på lavere volum kan vi nok takke fallet i olja. Vanskelig å si noe om veien videre.
Ja, kveldens liste viser:
-
DICHESBUEN AS - KONTO #2 +334 913 +24,9%
1 680 000 2,1731%
Ikke rart det blir syke tilstander.
Ja, se der ja. Så forklaringen for siste uken sier seg selv
https://www.ft.com/content/b74b0563-ee34-4cc6-b31e-c95f1598eecc
Han har ikke tro på dollar, har bettet milliarder imot…
Gjeldstaket må heves - ellers blir det globaløkonomiskdrama- og alle med mye dollars blir skattelagt ekstra av USA ved at flere dollars må produserer. Jippi. Med oljen der den er og at det norske rente nivået ikke heves ytterligere forblir nok svak- tror jeh
Du må linke til tweeten til Peter Warren. Da er artikkelen gratis.
Jeg tror selv dollar skal ned og olja opp
Er jo ikke Solstad båter dette, men man ser hvor fort disse ratene går opp når det drar seg til.
NEW | [SIEM OPAL](javascript:void(0) | Equinor Energy AS | R/M DS Stavanger, 2 days + 12x1 day | 29/04/23 | NOK 950000 |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [SIEM PEARL](javascript:void(0) | Equinor Energy AS | R/M DS Stavanger, 2 days + 12x1 day | 29/04/23 | NOK 1200000 |
Ja plutseliog hoppet ratene fra 25-350/dag tiul over millionen. Nå har ikke Soff ledige båter på en liten stund men slik det ser ut nå vil de være ok posisjonert når de er ledige tror jeg
Sentinel; på vei hjem igjen, estimert ankomst Blyth 12.05, jfr Marinetraffic.