Liten omsetning i dag, men faller ikke videre. Ser vi en bunn?
Prosper skal være ledig fra 5.5, sett i forhold til Siem-skipene skal det være bra potensial for å få det samme og mer på denne balja. F.o.m 30.4 er det kun 2 ledige skip i Noreg.
Aurora Saltfjord som er tilbake 1.05 skal rett ut i arbeid igjen 06.05.
Deretter har du Island Valiant og Normand Prosper hhv 3.5 og 5.5.
Nå blir det stramt fremover, plutselig så er det ratebonanza som går i fokus i media og på fora.
Merksnodig med Sentinel
“Subtec S.A has exercised their option to extend the contract for Normand Sentinel with 1 year firm and the contract is now firm until 31.12.2023 with 1 year option remaining. Normand Sentinel will continue its operation in the Gulf of Mexico and where she has been on contract with Subtec S.A since 2015.”
Vi er på overtid av overtiden av overtiden i ekstraomgangene vel.
Det er bla disse man kunne meldt men nok ikke er pliktige å melde:
Drott på prosjektjobb til Mexico
Installer på fpso jobb Sør Amerika (installer eier jo Soff “bare” 50% av)
Frontier 4-6 ukers jobb for Ocean installer
Samtidig er det uavklart syns jeg om Australis og Baltic driver og jobber på opsjoner eller på kortere nye kontrakter, opprinnelige kontraktsmeldinger er ikke detaljerte nok til at jeg kan si det helt sikkert.
Samtidig er det slik nå at alle meldinger nok ville blitt absorbert av andre forhold uansett. Kommer de med en mega-samlemelding kan man jo da spekulere i om det er en grunn til det…?
Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke har tilgjengelig kapital til å gå tyngre inn i SOFF nå. De tallene vi kommer til å få se for1-2-3Q tror jeg blir overraskende bra- selv for mange av oss her, og jeg føler meg helt sikker på at det forsvarer refinansiering uten emi, selv om det kanskje likevel kan være hensiktsmessig for virksomhetens videre drift å få inn litt mer kapital. Pga. LPSs aksjeopsjoner tror jeg derimot ikke at dette er planlagt-eller vil skje.
Ja jeg tror også at de blir bra.
Husk også at Sveaas kjøpte 4mill aksjer på rundt 30kr,det er få om ingen som har teft for gode handler enn den mannen.
IB/Herr har jo kjøpt aksjer så høyt som på 40 tallet og jeg regner med at de vet hva de gjør.
Blir spennende fremover og vurderer selv å fylle på mer,da jeg tror at dette har vært en kraftig overreaksjon.
Dette vi nå har sett- og ser er intet annet “spill” på volatiliteten i aksjen imo
Siste uken har vært regelrett “herjing” i aksjen, litt frikoblet fra alt og alle. Men det har ikke hjulpet at oljen viser svakhet heller
Jeg venter fortsatt på at USD/NOK skal svekke seg, som også mange økonomer gjør. Relativt sett, med tanke på renteutvikling og prognoser, tror jeg vi nå er der at markedet vil prise inn lavere rentebane i USA vs. Norge framover, og med den effekt at kronen styrkes. Dagens veksttall underbygger scenariet: Veksten i USAs økonomi dempet seg til 1,1 prosent i første kvartal – E24
Superior også på vei mot Blyth, samme dom Sentinel
Sitter låst i en annen aksje jeg har tru på så ble bare til at jeg fikk tatt en ørliten post i Solstad idag, kanskje jeg traff planken på 21,16, vi får se.
Det som gjorde at jeg tok det lille loddet idag var at det kan se ut som aksjen har bunnet ut etter lang tids herjing samtidig som det snart ganske sikkert meldes noe.
At den da kan gå til 27-29 tror jeg på og det vil uansett da bli 30-40%, prosentene som teller.
USA fin ikveld, satser på det smitter over på Asia i natt og gir oss en fin dag på OSE imorgen.
Da kom det en kontraktsforlengelse i Havila, man har ofte sett at flere av rederiene tilfeldigvis melder i nærheten av hverandre datomessig så det kommer nok noe fra flere av dem snart.
Irriterer meg over Soff sin måte å melde på, dette med samlemeldinger, noe helvetes tull.
Ikke spesielt god børspleie nei
Nei, veldig unødig og har sett dette over flere år nå og det er merkelig at de ikke tar seg bryet med å melde ordentlig.
Det er et multimilliard selskap. Blir helt tullete om de skal melde alle kontrakter på noen millioner. Se på NEL- det er jo direkte tragisk, ingen som bryr seg filla om 90% av børsmeldingene.
Greit, ser hva du mener, men etter at de nå kvitter seg med psv flåten mener jeg uansett at denne praksis bør endres.
Fortsetter de å sende samlemeldinger på CSV’er mener jeg det blir latterlig.
Ift PSV’ene kan jeg skjønne det, men de større fartøy bør meldes med seperate meldinger
Ja, hadde en følelse av å treffe planken.