Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Dersom dette blir tilfelle (at KS kjøper opp til 5%) så blir det vedvarende høyt kjøpstrykk fremover - det kommer særdeles godt med nå.

Tendensen i offshore nå antyder bullrun, mindre frykt- og drittsnakk også relatert til Sunny. Bommet grovt på mitt tidsestimat ift. når dette skulle løsne, men det kan se ut som at startskuddet har gått.

1 Like

Australis nå til anker utenfor Singapore havn
Baltic på vei til Singapore havn
Sentinel ankommer Aberdeen idag

Australis/Baltic må etter det jeg forstår nå enten være ferdige med sine jobber eller ha vært på mindre jobber som ikke meldes. Australis var i utgangspunktet maks ut Q1-23. Baltic kan i teorien ha hatt opsjoner nå ut i Q2 men da kan det jaggu ikke være mye igjen slik jeg tolker kontraktsmeldingen. Må nærme seg noe her.

3 Likes

Kan legge til, Installer; på vei til Las Palmas.
Leader; tatt vekk fra spoten , jfr hjemmesiden til Solstad

3 Likes

Meget sterk utvikling og vi er i ferd med å bryte ut av intervallet 24-27. Da er det stor sjanse for at vi når 31 i denne bevegelsen.

Installer skal ligge 4-6 uker i Las Palmas. Skal hvertfall gjøres noen småjobber på krana, men den lå jo hvertfall 2mnd i Danmark ved Juletider så mye burde det ikke være

4 Likes

Siem øker med over 500k til

1 Like

Er så fryktelig nysgjerrig på intensjonen bak - er det noen intensjon? Eller er det så enkelt som at han anså aksjen som billig og ville ha avkastning? Umulig å vite. Gleder meg enormt til Q1.

2 Likes

Siem er nok lei av å vente. Han tvinger SOFF til forhandlingsbordet ved å kjøpe seg makt i selskapet. Sveaas støtter nok Siem. Dette kan bare gå en vei slik det ser ut nå. Kursen vil enkelt og greit stige så lenge Siem kjøper. Jeg husker ikke om det utløser visse rettigheter ved eierandel på 5% eller 10%, men Siem og Sveaas kan feks kjøpe seg opp til 5+5% og kreve nytt styre, og håpe at de har nok støtte.

Siem fortsetter å plukke opp Solstad Offshore-aksjer – E24

1 Like

Det er et håndknippe investorer på Oslo børs som kjøper for så store summer, kun med spekulativ handel som motiv. Siem er ikke en av dem. Jeg blir stadig mer overbevist om at det er et play i gata av det Locksley skisserer, så får tiden vise nøyaktig hvordan det vil se ut.

IB/Herr som også er en betydelig eier vil jo være en del av en slik mix, Røkke’s Aker og LPS med. Det kan bli en spennende gryte å følge, tenker at det muligens ikke er tilfeldig at dette skjer før GM neste uke, spørsmålet om det også er «deadline» for kjøpene til Siem eller om han fortsetter etter det og.

Saker til GF må vel varsles i god tid før GF. Tror kanskje ikke at GF er det det skjer. Men hva med 1. juni… Tilfeldig at tallene ble utsatt og så begynner Siem å hamstre?

Sant. Det blir ikke noe nytt på agendaen, og om det er noe på den allerede offisielle agenda han ønsker påvirkning på er usikkert og kanskje usannsynlig.

Hvis virkelige deadline er 1. juni er det betydelig potensiale for kjøpspress fremover.

I tillegg til tallene, kan salget til TDW være gjennomført. Tror det ligger noe der.

1 Like

Letter of Intent for charter of the CSV Normand Maximus

4 Likes

Var da som fa da at vi ikke får rate på den der

480 dager. Det er et helt greit prosjekt, men et tegn på hva som er i vente relatert til olje og særlig gass virksomhet i europeisk kontekst. Spent på kunden til NM.

Present market terms. Da bør det være 2,5 mill per dag, minst.

LPS har sagt tydelig at de har vært i løpende forhandlinger Maximus så at det kom noe der var ikke overraskende.

Jeg råtipper at vi er på 1.75-2 mill (går på 2,5 idag) men jg er jo litt konservativ ofte

Jeg liker lengden forøvrig- det er jo i 25/26 det største presset skal komme sier jo ekspertene og da er MAximus ledig igjen.

Håper det kommer en Pareto-kommentar med anslag på rate og vurdering

3 Likes

Sigma/Sapphire endret til 17.5 fra 14.5

1 Like