Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Solstad brkrefter at Sentinel endrer jaktmarker Men hvem hva hvorfor???

3 Likes

Til dere som kan mer om avtaler enn meg. Hva innebærer det at de har fått en intensjonsavtale på denne jobben? Er inneforstått med hva en intensjonavtale er, hvilke kriterier er vanlig å legge til grunn for at jobben skal gjøres/ikke gjøres? Den har jo relativt liten verdi for aksjonærene før det er sikkert at jobben skal gjøres.

En intensjonsavtale kan brytes uten forpliktelser. Min erfaring er at slike avtaler er viktigst som dokumentasjon ovenfor en tredjepart, for å dokumentere at her er et samarbeid/avtale. Jeg spekulerer i at intensjonsavtalen her er inngått som ledd i “due diligence” ifbm. refinansiering. Man har et håndfast bevis på hva NM er verdt i markedet. Jeg tenker også at prisen dermed fort representerer et minimum, heller enn et tak. Begge parter kan velge å gå bort i fra avtalen. SOFF har nå noe mer håndfast å vise kreditorene, som bevis på framtidig inntjening.

Jeg synes det lukter mer og mer av at store ting faller på plass i juni etter Q1. Man drøyer Q1-tallene, man får gjennomført salget av PSV-flåten til Tidewater, og man har fått på plass en intensjonsavtale for NM. Alt sammen bidrar til å synliggjøre verdier, og så får vi en refin-avtale på plass etterpå.

3 Likes

Kan ikke huske å ha sett en slik bli meldt uten at det har blitt noe av

1 Like

Vi er flere som driver og leker litt med tall nå, det ryktes at Pareto har oppjustert EBITDA for MAximus med ca 10musd/ for 2024 til ca 53musd, det skulle innebære en rate i området 2.5-2.75 faktisk

3 Likes
1 Like

Slettet av meg selv

Sundberg har tvert i mot skrevet om mulighetene i SOFF de siste gangene han har forfattet noe om selskapet så vidt jeg kan huske. Men en fin artikkel uansett :+1:t3:

Ok da husker jeg feil. Sorry

Sundberg dkriver det han mener. Husker før forrige runde la mange ham «for hat» men han gikk rett, de mistet alt.

2 Likes

Ja ser han advarte da kursen gikk til 50. Han fikk rett der

2 Likes

Mente før 2020- han sa aksjonærene ville miste alt i den kommende refinansieringen og fikk rett. Det sier han ikke nå.

1 Like

Ser de skriver «minimum 490 dager» i meldingen. Dette kan kanskje tyde på at de er enig om basisen i avtalen, men at de vurderer ytterligere forlengelser på flere prosjekter?

NM har jobb ut ca 2023 og de melder LOI allerede nå på 2024/2025. Både Solstad og kundene vet hva som kommer de neste årene. At de melder dette nå, nesten 1 år før kontrakt, sier meg at Solstad har fått den prisen de «forventer».

Blir ekstremt spennende å følge markedet fremover. Siem vet nok hva han gjør.

2 Likes

Sundberg advarte når den nådde 50kr som nevnt og har også snakket positivt om SOFF på lavere kurser. Tenker det er fint at han klarer å skrive både positivt og negativt om selskapet. Da fremstår han mer troverdig og når han først skriver positivt sånn som nå får det en «fin» effekt på kursen. Husk at ordene hans ikke hadde hatt noen verdi om det kun var positive ting om selskapet.

1 Like

Med den raten som spekuleres på og så er det ekstra godt å vite de har satt en «rock bottom» på avtalen. Som nevnt flere ganger i tråden forventes den store boomen å komme etter 24’. Det fine med at denne meldingen kommer så tidlig før det eventuelle oppdraget er at den bekrefter det Skjong sa; vi er ikke foran oppturen i bransjen - vi er i den.

2 Likes

Enig i troverdighet. Påfallende likevel hvordan selskapet snakkes opp ved lave kurser og ned ved høye kurser. Jeg gidder ikke spekulere og folk får tenke selv. Ikke noe å gjøre med syndberg uansett.

2 Likes

Liste oppdatert i kveld viser at SIEM solgte 21 256 aksjer.
Spennende å se hva som skjer videre. Kanskje det er avledningsmanøver for å dempe entusiasmen og kjøpe mer til lavere priser, eller er sitter de bare veldig kortsiktig?

1 Like

Det snakkes her om en ventet emisjon. Tanker om når den kan komme?

Er det noen som har oversikt om det er noe short igjen aksjen?

Ingen poster registrert i short registeret så kan ikke bære mye

Btw siste Aksjesladder er et must!

Veldig interessant for oss soffere og andre som følger supplysrktoren. Likte veldig godt når KF forklarte hvorfor han ikke var inne i Soff😄 gode refleksjoner rundt dette med risiko og gearing og lars fikk jo frem den andre siden med gearing.

Det viktigste var jo dette med marked og båttyper hvor både skipsmeglerkompisen til Sven og KF fremhevet det samme, highend ahts og subsea. Og hva er det Soff stripper seg ned til via salg- jo high end ahts og subsea.

5 Likes