Oppdatert oversikt CSV:
Hah sÄ 12 Är altsÄ- det er da evt til Pacific er 26 Är ngammel. For jÊvlig at vi ikke fÄr rate hehe
Tenkte det samme! Men et meget godt signal likevel. Vi kan vel in the name of synsing anta at ratene er betydelig bedre enn de var for 7 Ă„r siden.
Syns vi ikke fĂ„r rate men dette er en bĂ„t med 200t krane og andre gode kvaliteter og âbareâ 12/13 Ă„r gammel. Tenker vi snakker en 3-4 dobling av dagens rate pĂ„ denne for denne ble sist hyret i 2016 pĂ„ bunnen av alt.
Dette forsterkes av at det egentliug var opsjoner UT 2024 pÄ denne! SÄ her har kunden vÊrt noksÄ desperat etter Ä sikre seg kapsitetene til bÄten!!
Herlig.
Det er vel en viss âfareâ for at inntektene i CSV/Subsea segmentet vil skyte fart oppover i kvartalene fremover.
Det ser ut som det er samme selskap som har leid denne bÄten siden 2016 og frem til nÄ. De utÞvde opsjonen i 2019
Det er samme ja- og de hadde mulighet for opsjon ut 2024 som nevnt sÄ her har de vÊrt pÄ hugget.
Noen som tĂžr spekulere om prisen her? 7x365 gir 2555 fartĂžydĂžgn (glem skuddĂ„rđ). Ăkt firm backlog:
- 700k gir 1,789 mrd
- 800k gir 2,044 mrd
- 900k gir 2,300 mrd
- 1 mill gir 2,555 mrd
- 1,1 mill gir 2,810 mrd
- 1,2 mill gir 3,066 mrd
KAn ogsÄ nevnes at dette er litt ut av det blÄ, dette er ikke en av de vi tror det kommer melding pÄ snarlig
Jeg er konservativ og tenker vi er pÄ rundt 7-900k/dag. Denne kontrakten er sÄ stor at jeg tipper Pareto sier noe noksÄ kjappt.
Vi fĂ„r nok raten ihvertfall indirekte ifbm q1 og âadded backlog after completion of the quarterâ.
Antakelig et godt tegn at vi ikke fÄr vite den, de forhandler vel om mer med andre aktÞrer.
Sigma tar jobb for AkerBP
Rekker de det? Er ikke Sigma pÄ kontrakt for Repsol Sinopec next allerede i starten av juni?
Edit: Ser nÄ den ble satt med Sigma pÄ 500k/d.
NĂ„ er det mye som tyder pĂ„ at raten-Pacific- er i omrĂ„det 450-550k/dag nĂ„ med Ăžkning frem mot 2030. EBITDA for Pacific i omrĂ„det 110-145mill/Ă„r sĂ„ lavere kostnader enn jeg har brukt i mine tall. Dette er meget pent-og med slike langsiktige avtraler hvor bĂ„tene vil betale ned âsin restgjeldâ pĂ„ fĂ„ Ă„r begynner det lukte en aksjonĂŠrvennlig refinansiering IMHO
Man gambler vilt med slik pÄstand uten Ä vite verdien pÄ kontrakten
Det er jo ikke en pÄstand om raten men om omfanget-og det er med 7+5Är en kjempekontrakt, kan ikke huske at det er delt ut noe slikt subsea sÄlenge jeg har fulgt supply (5Är+)