Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Vi tar det vi får: Registrerer at en del olje- og offshorerelatert, og hovedindeksen generelt, faller langt mer enn SOFF i dag.

1 Like

SOFF ser ut til å bevege seg asymetrisk i forhold til børsen. I går holdt aksjen stand mot en synkende børs, men i dag faller SOFF kraftig på en stigende børs. Hvorfor?

SOFF lagger i forhold til børsen :laughing::laughing:

image

3 Likes

Hva forventes å være nest motstandsnivå?

Previous high rundt 29 er neste kortsiktige motstand.
Kan argumentere for at range 25,9-26 er det i timeschartet, på bakgrunn av overshoot og nedsalg etter kvartalsrapporten. Men trolig ikke en spesielt holdbar motstand.

Edit: Vi må jobbe oss igjennom følgende slik jeg ser det: 29, 32, 34, 38. (Dropper desimaler, tenk belter - ikke eksakt kurs) Men hvis vi legger til grunn at vi hadde en form for bear-trap på 20-tallet, nå setter higher low og etablerer stigende trend fra bunn i dagschartet, så er 32’ish potensielt neste stopp og deretter 37-38.

2 Likes

En liten kommentar fra meg er at vi må etablere oss over laveste del av 24-27 beltet. Så jeg venter litt med å se etter retning oppover inntil jeg ser at ca. 24 faktisk holder stand.

Foreløpig en del småposter som flyr opp og ned etter som algoene finner det for godt. Olja bør også sette retningen over 80 for å få litt flyt i Soff tror jeg

Jeg ser ikke helt hvordan 24 eksakt er nedre del av beltet, personlig mener jeg 23-23,5 er en grei referanse for støtte. Ser også vi har VAL i denne rangen på 23,5. Hva bruker du for referanse ved støtte 24? Spør fordi jeg er nysgjerrig og interessert i flere perspektiver.

Her er mitt utklipp:

Tror vi ser omtrent akkurat det samme bildet. Som du sier - jeg er heller ikke i desimaler men snarere hele eller halve kroner. Såpass stor usikkerhet trenger man å operere med. Jeg kunne like gjerne kalt beltet for 23,50 - 26,50. Sånn sett er det området 23,50-24,00 som er min hovedinteresse akkurat nå.

De gule strekene er mine subjektive horisontale nivåer jeg har hatt i chartet leeenge og vist seg å fungere relativt godt. Det mangler ett nivå (som har fremkommet litt senere) og det er ca. ved 32.

1 Like

Da skjønner jeg. Kult, sånn sett moro at vi er på linje.
Så får vi se hvor markedet tar oss fremover. Holder det her og HL etableres så formoder jeg at sommeren blir fruktbar.

2 Likes

Jeg har tatt litt i Solstad i dag. Kanskje litt i forkant av det man bør, men tolker det slik at den fort kan dras opp sammen med annet oljerelatert den nærmeste tiden. Ingen langsiktig investering, man må ta Soff for det den er

Irandeal var ikke planen i dag. Jaja, får se hvordan dette påvirker aksjer i morgen

Er ikke nevneverdig korrelasjon mellom oljeprisen og SOFF. Det som er bra ved sterk olje er sterkere NOK normalt, men ser ut som også dollaren svekker seg og vender ned i dag.
Kanskje det gjør noe med sentimentet for øvrig, men på kort sikt betyr svingingene mellom 70 og 80 spikk og intet reelt sett

Ser den. Solstad har ofte hatt gode dager når OSE har hatt dårlige og motsatt. Volumet i dag er forøvrig knusk tørt, så er litt usikker på hvordan man kan tolke det tekniske med såpass lite volum. Men det trekkes rolig ned inntil videre

meget interesssnt- Omega Subsea Robotics er 50% eid av Solstad, dette er en stor bestilling. Åpenbart at Solstad som jg har sagt flr spisser seg mer og mer mot subsea og Dofs beitemarker innen rkstratjenester

5 Likes

Dette er fra Dnb tror jg? Noe usikker

OIL SERVICES
Takeaways from Houston
We spent the week in Houston, meeting management from several E&P and service companies (onshore and offshore). We remain firm in our belief that the outlook for offshore looks solid and that nothing has changed with regards to future activity despite the recent oil price weakening. Conversely, we believe the oil price decline has to a greater degree challenged economics for (private) US onshore companies, resulting in lower activity levels. Adding well productivity deterioration to the equation, we sense that offshore economics are regaining the upper hand over onshore. Moreover, with offshore evolving towards an increasingly more necessary source to cover a potential shortfall in future oil supply, we believe investment opportunities among oil service names priced at a meaningful discount to historical valuations in 2024–2025e remain compelling.
Offshore fundamentals remain positive… Our general conclusion from our meetings is that the solid outlook for offshore activity is unaffected by the recent oil price weakness. Of the offshore companies we met, none had seen any meaningful changes in E&Ps’ plans, as project economics and FCF remain healthy in the mid-USD70/bbl range. They also shared our view that oil prices probably need to drop below E&Ps’ planning prices (USD60–65/bbl) for a sustained period before projects risk being postponed or cancelled.

3 Likes

Ingenting rapportert noe sted eller på noen meglersider men Prosper har ligget til kai hos en leverandør av teknisk utstyr et par dager nå og den er fjernet fra spotlisten hos SOlstad så ser ut som den skal rett over på prosjektjobbing . Spennende. (Med forbehold selvsagt…)

4 Likes

Liste oppdatert me liten endring Frontier. begynner bli klare for flere meldinger nå på endel…

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

1 Like
1 Like