Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Vel, nå har vi allerede hatt pakker for oljenæringen et par år da :wink:

1 Like

Jo, men burde jo kommet på banen etter det som har hent med russisk gass og olje. Brittene skal ha en fast-trace ordning og håper å se resultater alt etter 12 måneder. Norge kommer til å komme etter, med noe lignende, det er jeg sikker på.

Ganske åpenbart hvilken sektor man bør sitte i:

1 Like

Ja, det kan man si.

«Jeg har som prinsipp at jeg ikke kan kommentere aksjer jeg kjøper eller selger. De aksjene jeg selger på fredag kan jeg kjøpe uken etterpå. Det jeg trodde var riktig i går kan være feil i morgen», sa Spetalen under Investordagen i regi av Finansavisen for en del år siden.

2 Likes

Det surnet endel mot slutten

image
image

1 Like

Blir trøkk her fremover, dette caset er på bordet til analytikerkorpset i det brede - historisk har det ført til både omsetning og kjøpspress. Uavhengig av kortsiktige svingninger går jeg long og sitter til yearly high minimum.

2 Likes

Har nå sittet i sektoren med 80% av portefølgen i hele år :slight_smile:

Trodde analytikere lå foran markedet og ikke bak det?

September/Oktober dippen har vel bare vært en gedigen mulighet for de trege?

Men samtidig så er jo dollar og finansieringskostnader også en faktor som en bør vektlegge sterkere enn for et år siden.

1 Like

Normand Installer tror jeg bare har en ledig periode nå, den skal på noe subsea-installering utenfor Frankrike etterhvert ser det ut til fra LinkedIn

Australis forlenget 10.10 fra 1.10

I Nordsjøen er Sigma og Naley ledig, mens Drott, Triumph og Falnes alle har fått 2-3 dager til og er tilbake 14.10 prdd

3 Likes

Voleon reduserte shorten med 85k på fredag:
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 603 608 0,78% 07.10.2022
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003080608

4 Likes

Bra,det går den rette veien. :ok_hand:

Månedens Seabreeze!

8 Likes

PSV i spotten pusher 200k/dag igjen, bra nyheter for det er endel lange kontrakter som skal tildeles fremover…

4 Likes

he Brazilian OSV Owners Association recently disclosed its updated fleet report.

Comparing to October 2015 figures (just before Petrobras drastically reducing its OSVs fleet), there are now ca 17% less PSVs, 30% less AHTSs operating in the country. Numbers as follows:

224 PSVs (2015) / 184 PSVs (2022)
78 AHTSs (2015) / 54 AHTSs (2022)

Important to note that there was a big “switch” in the OSVs flag profile, as brazilian flag became predominant, mainly pushed by the “Brazilian Special Register” (REB) benefit, which allows local Owners to bring foreign tonnage into the country based on its own local tonnage. Local/foreign flag OSVs comparison as follows:

2015: PSVs (130 local flag, 94 foreign flag) / AHTS (23 local flag, 55 foreign flag)
2022: PSVs (178 local flag, 06 foreign flag) / AHTS (47 local flag, 07 foreign flag)

Given the schedule of some development projects within the Brazilian Oil&Gas market, and local tonnage limitation, foreign tonnage/flag OSVs are expected to play an important role again.

3 Likes

Nå tenker jeg vi får se 1-2 Soff båter på det Conoco-flyttet som ble lagt ut

2 Likes

Trengs fort mulig bare 1, kanskje 2 jfr Braemar

Sigma fikk det oppdraget, jfr Pareto

1 Like

Plutselig lite AHTS kapasitet på norsk side

Burde øke ratene noe

Ja jåper på 400 på digma der