Det slår så begge veier. Vil tro redselen worst case er emisjon på 4-5 milliarder og utvanning. Ikke så gale utvanning som i 20, men ille likevel.
Der har du litt av problemet ditt, du sammenligner med DOF, DOF hadde jeg ikke og rørte heller ikke med ildtang.
Få høre hvordan det blir løst problemfritt som vil gi deg avkastning
Jeg tror også redselen ligger der og derfor kursen ligger der den ligger.
Det er snakk om 14 mrd som Solstad betaler ned på, de er betalingsdyktige, det var ikke Dof. Bankene vil ha pengene sine, ikke aksjer. Bankene har fått 6mrd, må de ha mer så tror jeg worst case er salg av et par skip til. Kanskje til amsc. Ser du virkelig ikke forskjell på situasjonen dof var i og soff er i?
Vil bare nevne at SOFF har hatt for vane å ikke prøve å pynte på noe i kvartalspresentasjoner tidligere. Disputten med Saipem om kansellering av Maximus og deretter finansiering ble skrevet om i lignende klartekst som denne, selv om Lars Peder selv sa at han ikke så på det som et realistisk problem.
Nå er jo refinansieringen et større spørsmålstegn og LPS har ikke vært så klar som ved ovennevnte. Men det er greit å ha med dette i bakhodet når det leses. Jeg er jo selv inne i SOFF og har tro på en minnelig løsning, men dette er det jo ingen som kan garantere.
Sammenlignet ikke Dof og Soff, sa at du minnet meg om dugnadsgruppa der, i forhold til samme type meninger.
Worst case salg av et par skip?
Ja, hva mener du er worst case?
Ser du inntekter de generer nå, må skip på gamle rater? Ser du hvordan skipsverdier skyter i været? Nei, jeg kan ikke forstå at den gjelda blir et problem.
Flere her på forumet har solgt seg ned/redusert siste halve året. Egen posisjon farger nok synspunktene, særlig når tallene er så gode. Kjedelig å stå igjen på perrongen da.
Pareto ønsker nok å framstå som uhildet i størst mulig grad, og mener også de har roet ned sin optimisme (utad) av den grunn pga oppdraget de har fått.
Blir spennede å se om Pareto analysen oppdaterers etter presentasjonen. Den kom raskt etter dof sin presentasjon.
Det fine med SOFF per dags dato er jo at disse gode tallene garantert vil bli overgått neste år og så videre. Dette er vel noe vi alle kan enes om. Det er fortsatt etterslep på gamle kontrakter og nye kontrakter får høyere og høyere rater i en verden nesten uten nybygg. Samtidig vil SOFF på ett eller annet tidspunkt få opp prosjekt/engineering - avdeling slik at ratene får en ekstra bump.
Selv med en ugunstig refinansiering mener jeg at kursen vi er på i dag vil være en ok inngang.
De har allerede begynt å bestille flere ROVèr, 2 nye store arebidsrover er i bestilling
SIOFF
Solid Q2 from SIOFF with EBITDA 20% ahead on strong performance particularly within subsea. EPS of NOK 1.36 per share, excluding an FX gain implying run-rate EPS of NOK 5.4 per share and P/E 3.8x. All else equal we expect to raise our full-year EBITDA estimates ~5%. Cash flow was in line with our estimates though on the back of a working capital build which we note can swing from quarter to quarter. Market comments are positive, and the company states it sees multi-year contracts across all OSV segments. BUY, TP NOK 28.
Merker meg at SOFF er hos Arctic og presenterer tallene. Da bør det komme noe derfra mht. rating og TP.
Normand Pioneer på høyeste rate ever! Og vil klasses i 2025 og leve til 2029.
LPS: “Gjelda er redusert med ca. 6 mrd, which should be enough for the upcoming refinancing!”
Maximus er fully booked til 25, sa han? Det betyr at Letter of Intent har materialisert i kontrakt? Hvorfor ikke meldt?
Fully booked til 3 kvartal 2025, da har jeg fylt på, så jeg doing what my mouth say, tror gjelda her er peanuts og dette er en gave, så får vi se om jeg får rett.
More services, de ratene skal opp