emi på 10 kr?
Hvor hører du dette?
Når du slenger ut slike tall, må begrunne. Det er et mål om at det er noenlunde seriøst her.
Det er nok hentet fra XI kan det se ut til
Leser litt innpå XI, men klarer ikke se hvor de fikk det fra heller. Vurdering fra deres side ?
Xi er like troverdig som aksjenytt -
Aksjenytt som spådde Solstads salg av deler av flåten et par uker før det ble meldt? Eller var kanskje investornytt det.
Det var investornytt. Har ikke hørt fra dem enda, men kommer dem med noe så bærer det mere vekt enn tidligere. Selv om han politimannen ute på Os jeg ikke like så godt så har han ofte rett. Synd 20 brast i dag. Det en trist dag.
Det ble en rimelig drøy avslutning på dagen, uka og siste måneder med relativt flat utvikling. Potensiale for ned til 13-16kr ble plutselig veldig reelt…!
Ellers får dere alle ha en riktig fin (og evt spekulativ) helg!
Jaja, synd å være long på litt høyere snitt. Vi vet jo hvor dette skal gå nå. Jeg sitter med mye cash i bakhånd og kommer til å handle en del neste uke. Synd at OSE er så forbanna idioter når det kommer til emisjoner hvis det skulle skje. Det kommer kun til å gange Solstad i lengden.
Og rykte stammer fra Svend Egil Larsen, som påstått sa at hvis emi nå blir det rundt 10 kroner. Nå har jeg veldig vanskelig for å se den skje med det første sånn som de pumper inn penger nå
Er 10kr kun nevnt for at det er et rundt tall?
Men en ting er sikkert, har de startet å sjekke mulighetene med en sammarbeidspartner, lekker det fort ut til noen hva en potensielt kan regne med aksje verdien. Diverre bare slik det er.
Men hvorfor til 10 kroner? Det er motsatt av alminnelig praksis.
Kursen blir etter hvilke interesse det er.
Observ M f.eks var ute å luftet i stille, da var kurs 1,8 og de fikk ikke napp før 0,26, denne ble ikke noe av.
Dumt å sammenligne desse to, men om
Det ikke er interesse for investorer på 15kr, blir vel det lavere( som eksempel)
Den saken er grei, men å kjøre en emisjon på 10 kroner med markedet og fremtiden fremstår rart. Det er synd at slik tall bare blir kastet ut. Men det er et informasjonsvakum nå.
Mange milliarder tenker du det må hente?
Jeg er ingen ekspert, og hsr ingen forutsetninger for annet enn å gjette.
Men skal de hente 5 milliarder på 10kr, så er vel det 500 000 000 nye akjser i ett selskap med 75 mill opprinnelige aksjer. Det kalles ekstrem utvanning…
Det samme tenkte jeg. Ekstrem utvanning. Men det er veldig mange ifs og buts.
Herre… Solstad leverer sitt beste kvartal noensinne (etablert i 1964, for 59 år siden) og jallabørsen OSE sender aksjen til bunns på hva en semiproff investor uttaler i sosiale media… Er det virkelig så enkelt…? Skaff deg status som C-kjendis (eller var det D? E?) og lir av deg noe i negativ retning, så faller aksjen 11%?
Jeg har fulgt aksjen siden 5 kr høsten 2020. Alt som optimistene har spådd og mer til har slått til. Selskapet er så til de grader perfekt rigget for en mangeårig syklus peak.
Ikke mange aksjer man kan gjøre 10-gangeren på, på Oslo Børs. Skulle gjerne hatt mer å spytte inn, men er fullasta og eier mer enn 1 kg per tonn av de etterhvert enorme skipsverdiene Solstad besitter.
Dersom ikke norske investorer griper muligheten, regner jeg med utenlandske gjør det. Og da teller jeg med konkurrenter også. TDW? Edison Chouest? Bourbon?
Man kan si hva man vil om semiproffen, men bedrageri slår han meg ikke for. Men når det gjelder penger så gjør folk alt.?