Det er jo på grensen til latterlig. Men sånn er det.
" Markets can stay irrational longer than you can stay solvent."
Tror at når aktører som IB og diverse banker kastet kortene forrige uke, hadde det stor innvirkning på nedsiden. Forrige uke var irrasjonell. Ser ut som markedet er i ferd med å våkne nå.
Aker har blitt vannet ut pga. de 5 million aksjene til Jarsteinen og rundt 350k overføring til Fausken (Reite). De sitter nå på rundt 23,3%. Hadde ikke vært meg imot om de “støttekjøpte” og la seg rett under 25% på nytt. Det hadde gitt et viktig signal til markedet, og en fin gest i prosessen. I tillegg ligger Kistefos og lurer på rundt 13% i følge børsmelding fredag 20.10. Det kan være mer.
Sigma ferdig med 10-års klassing og roter rundt Husøybasen- setter nok snart kursen moit LAs Palmas
Tok greit imot på ca. 20kr. God omsetning på vei opp derfra. Etablering over/under 24kr avgjør i mitt syn om dette var en “fakeout” under glidende snitt eller ei. Trenger uansett godt med volum over 22kr for å befeste dette (at det var en fakeout).
Tror nok at nedsalget fra 32,50 ned til 24 gjorde sitt til at det går såpass bra idag.Spennende fremover.
Volumet tørka helt opp her nå…
EDIT: 5 handler på 15 minutter
Øøhhhh nå er der nørt grønnt😲
Har GAV på 23,3. Er vel ikke verdt det når jeg også får tegningsretter🤑
Reaksjonen opp fra DL er et kjøpsargument i seg selv. Tenker markedet naturlig nok ble veldig opphengt i teknikaliteter rundt TR osv. Lyspærene gløder grønt her både for Old- og NewCo, vi skal sitte godt dekket
Ved kurs på Soff Remain på 23, vil verdien være 4,8 pr aksje (ca mcap 400 mill) om man trekker fra andelen i Newco. Om båtverdier=lån, er jo ikke dette mer enn det bør være iht fremtidig inntjening? Antar i tillegg at båtverdier reellt sett også overstiger lånet på disse. Skrives eks. båtene opp med 250 mill, vil dette alene utgjøre ca 3 kr teknisk. Ser ikke noen grunn til at ikke Soff Remain skal kunne krabbe seg godt oppover 20 tallet? Eller er det noen jeg ikke ser her?
Du preker til menigheten der tenker jeg😀
Amsc opp 8.6% så troen på newco har økt i helga
Det kjøpes - sakte men sikkert tusler vi oppover. Ikke all verdens volum idag så tar utviklingen med en klype salt enn så lenge. Spennende å se hva som skjer når vi kommer til 24 og glidende snitt. Evt. er utviklingen totalt løsrevet slik at “alt kan skje”…
Stille før stormen? AMSC sitter på 660m i cash. Aker og AMSC burde kjøpt seg opp i SOFF og sikret seg selskapet før Kistefos og Siem raider det…
Jeg får FOMO med sånne spekulasjoner…
Økt bittelitt idag, litt stille før stormen virker det som ihvertfall mtp omsetningen
Ligner i grunn det vi så i starten av september - svært labert på selgersiden og en noe hissigere kjøperside som drar det jevnt og trutt oppover. Gratulerer til dem som økte på 19,5-20