Tenker det kan vippe begge veier, enig med @aksjewonka at slikt styr og bråk ikke alltid er det beste.
Men, det vil sikkert føre med seg endel kortsiktig volatilitet i kursen, men det er jo ikke noe nytt i soff aksjen
Rally sålangt
Ja aldri noe godt når det skjer,kostbart og tidkrevende.
Kistefos krever ekstraordinær generalforsamling i Solstad Offshore | Finansavisen
Og
Sveaas i strupen på Røkke etter «skitten» Solstad-restrukturering – truer med søksmål | DN
Foreslå for Kistefoss at han kan kjøpe et kraftig antall aksjer for å få flest mulig stemmer i generalforsamlingen…
Med Aker stiller jeg spørsmålstegn til om dette har nytteverdi.
Mange med meninger om dagens nyhet hvertfall.
Steikje, den listen var lang gitt
Yepp nå starter Sirkuset. Regner med Sveaas har gjort grundige undersøkelser i fremkant.
Om han vil lykkes er jo en annen sak.
Det er nok lite sannsynling, slik som jeg også forstå du indikerer.
Som aksjonær i både Soff og Viking må jeg si det hadde vært bedre om Sveaas konsentrerte seg om sitt eget osv-selskap for der har han en jobb å gjøre.
Og jeg er ganske sikker på at dette utelukkende skyldes at han ikke ble involvert i diskusjonen(ikke fordi han har sympati med ola nordmann), hadde han det gjort så han nok alt vært i skjønneste orden.
De store tenker vel utelukkende på seg selv når det kommer til “klinga” også Sveaas?
Jeg kjenner ikke Sveaas, men å tro at han generelt tenker på småaksjonærenes beste tror jeg ikke på, men at det i denne saken kan sammenfalle med hva mange mener om restr. kan jeg tro på
Sliter med å forstå hvordan dette kan tolkes som noe annet enn positivt, det Sveaas og Kistefos påpeker som grunnlag for aksjonen er jo direkte fordelaktig for de av oss som var aksjonærer i Solstad pre-refin. Nedsiden er vel her begrenset, mens oppsiden er at aksjonærer eks. Aker kan få en større bit av kaka.
Det ville være absurd logisk sett å tenke at Sveaas nå skal skakk-kjøre øv. aksjonærer ytterligere enn det de hevder at Aker har gjort, hvert fall på bakteppet av disse uttalelsene.
Edit: Argumenterer ikke for at han bryr seg om Ola Nordmann - i aksjer og finans er det alle for en selv, men det at de aksjonerer nå kan være til gunst for øvrige aksjonærer som konsekvens likevel.
Ja, det kan hende, vanskelig å si. Dette her er ekstremt uoversiktelig.
Og jeg mener selvsagt også at det er bra dersom urett har funnet sted at noen tar tak i det.
Mitt poeng er kun at jeg tror ikke Sveaas heller er noen småsparers engel, disse rottene går over lik for å berike seg selv og han er sikkert intet unntak, men jeg kjenner ikke hans finansielle krumspring godt nok til å mene det bastant om han.
Likeledes er jeg ekstremt usikker på om det er klokt eller ikke å sitte med aksjer i selskapet nå, dette skaper bølger så håper jeg for dere som sitter og satt på det aktuelle tidspunkt hvertfall ikke går tapende(eller mer tapende) ut av dette når de en gang blir enige.
Men, skulle det bli en rettsak her så tar vel tradisjonelt slike saker ekstremt lang tid?
Tenker det viser at han var VELDIG interessert i Solstad hvert fall. Burde representere potensielle siden til RemainCo/NewCo når man gjør noe slikt.
Sveaas har aldri vært opptatt av småaksjonærer -det er forsåvidt ingen av disse store gutta, man blir ikke stor gutt-eller ulv- uten å spise de små.
Sundberg med meget god kommentar med litt vinkling fra begge sider:
Men det ser i det minste ut som om markedet har tolket meldingen positivt.