Ja, han kommenterer jo at avtalene er gjort. Så blir nok den avtalen, bare med evt justeringer slik jeg oppfatter det. Alternativt med et søksmål fra Kistefos i etterkant.
Slik ståa er nå er jeg tyngre lastet enn jeg har vært siden sommeren 2023 og er godt nøyd med det.
Vi er så nærme låneforfall nå at jeg tror ikke en løsning som er “dårligere” enn den vi har er aktuelt for noen parter, heller ikke Kistefos så ser liten nedside utover “de vanlige” Soff svingningene.
Jeg noterer meg også at Eriksen understreker at dialogen også skal forklare/oppklare hvorfor løsningen er som den er og det er vel ikke utenkelig at Kisefos sine representanter har fått litt justert syn på avtalen etter det. Det er nokså klart i presentasjonen deres de kom med 7.desember at de har noen forbehold i vurderingene som nokså sannsynlig enkelt kan avklares av Solstad i forhandlingene.
Ser Sundberg gir meg «rett» i to ting- det er åpenbare feil i tallene til Kistefos og den prinsippielle kampen gor småaksjonærer burde vært tatt av en annen. Helst noen mellom Bjarte Brønmo og Sveaas…
Mer positivt om dialogen:
Hvordan vil du karakterisere forhandlingsklimaet?
– Det er en faktaorientert, saklig og veldig åpen dialog.
– Kan det bli justeringer på eksisterende avtale?
– Eksisterende avtale ligger fast. Skulle det komme konkrete og bindende forslag som styrker Solstad ytterligere, vil ganske sikkert både styret i Solstad, Aker og AMSCvurdere det.
————-
Slik snakker man når det går bra tenker jeg…
Vi får se hva fasit blir til slutt
Klarer ikke tolke hva som menes her, skal resterende inn med 2mrd også mener de?
Ikke sikker, men virker nesten slik.
Og
« – Derfor må nye avtaler som hensyntar likebehandling inngås. Dette er Solstad-styrets ansvar å få til.»
Om de skal begynne med «nye» avtaler så lukter det problemer lang vei sett mot refinansieringsavtalen som er inngått og tidsfristen som nærmer seg.
Edit: tror ikke Aker vil være med på noe slikt. De har hele tiden vært klar på at avtalen står og er bindende for alle parter: Aker/Amsc, Solstad Offshore og bankene.
Ja, selvsagt er ikke Smeaas et hakk bedre.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/01/09/8080661/klager-pa-rokke-tok-kjempehonorar-selv
Ja den saken nevnte jeg her før jul-egentlig helt utrolig smålig, for han eide jo nesten 80% så selv om han hadde betalt “bonusen” som utbytte hadde han jo fått nesten hele selv.
Ja, stemmer, husker det.
Var jo en av kommentatorene- var det i en FA-podact mon tro-litt usikker- som mente at dette var en av grunnene til at Sveaas ikke var ønsket inn av bankene. Leder i EKSFIN satt i SEB (Sveaas sin bank) når de refinansierte Viking supply-ikke lenge etter tok han ut milliardutbytte pluss denne latterlige bonusen til seg seløv.
Ja grådigheten kjenner ingen grenser.Samme ulla på alle disse finansakrobatene.Først meg selv, så meg selv og blir det noe igjen så tar jeg det selv også.
Her er min oppdaterte oversikt over CSV-ene til Solstad. Jeg har nå+ gått dypere enn før og sammenlignet Solstad sine meldinger, megleroppdateringer mm for å få en mest mulig korrekt oversikt. Jeg har nå også tatt med kunde (der kjent) og rate-eller antatt rate. Noen av ratene er tatt direkte fra Solstads meldinger, disse anser jeg som sikre-andre er anslag eller annet fra meglere mm. Informasjonen må uansett ikke anses som fasit-feil kan forekomme. Ser du noen feil eller noe du er usikker på setter jeg pris på tilbakemeldinger!
https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/
Takk @Metallian
Du gjør en stor jobb med Soff og oppdateringer. Setter veldig stor pris på jobben du legger ned og deling med oss andre:clap:
Nå er det vel bare å avvente at nedsalget avsluttes.
Spm er vel både når og hvem…?Såpass som en falt igår må det da være noen som har redusert endel…
Interessant spot-oppdatering hos SOlstad- Samson fortsatt til kai før den er ledig på Las Palmas- Sirius settes opp som ledig i Namibia men det spørs om det ikke bare er for å fiske litt, den er etter det jeg finner veldig godt tid nå før den skal på jobb i Australia. Det ser ut som om-ihvertfall midlertidig- Sapphire/Sigma legges i spot på las Palmas som gir kort vei til WAF mens Drott/prosper sendes tilbake til Norge og er der slutten av januar/beg.februar
Normand Samson | CSV | 17 January | Las Palmas | |
---|---|---|---|---|
Normand Prosper | AHTS | Enroute | PPT | Bergen 28.01 |
Normand Drott | AHTS | Enroute | Bergen 02.02 | |
Normand Sapphire | AHTS | Enroute | PPT | Las Palmas 20.01 |
Normand Sirius | AHTS | PPT | Walvis Bay | |
Normand Sigma | AHTS | Enroute | PPT | Las Palmas 15.01 |