Langt igjen her til målet.
Ja kvakk litt først men dette er ingen konkurranse igrunn, fint at noen andre tar kostnadene med utvikling😄
Cutter; er nå på vei til Norge etter et ikke meldt ca 100 dagers oppdrag vind Frankrike.
Skal nå klargjøres for kontrakten i Brasil med start desember.
Ser at vi er på vei til SOFF fest i dag…

Heldike- ligge me feber og snue her men det er da over 700k/dag??? Vision er jo en gigant men Pioneer et i andre enden mens Ocean er jøy-middel
Cirka 720k etter hva jeg kan beregne.
Er ikke dette litt ned i forhold til de andre nylig inngåtte kontrakter?
Ligger vel ca 100k over ift tidligere meldte
Er ingen kontrakter med så lang varighet som har hatt då høye rater
Markedet likte det, ser det ut som.
Oppdatert:
Legg også merke til at både Ocean og Vision allerede hadde kontrakt til 2024-det sier endel om hvoredan disse aktørene som nå fornyer/forlenger kontraktene ser på de neste årene…
Noen tanker rundt meldinga som kom nå
Pioneer; gamle Pioneer 14 mnd + 1 års opsjon. Anslår rundt 450 000-500 000 i rate. Det tyder på at Pioneer vil bli holdt i drift til den blir 30 år. Altså at markedet er så stramt at Csv-ene får økt levetid.
Ocean; en av de litt mindre Csv-ene til Soff, 2 år mitt anslag rate på 550 000- 600 000.
Vision; Soff største Csv ( Maximus større men på bare boat ) 3 år anslår rate på rundt 900 000.
Synes det var en kjempe fin melding med hensyn til synligjøring av verdiene som ligger i Soff .
Blir enklere å forhandle i 24 med kreditorene.
Dette smaker fugl folkens.
I sum så representerer disse tre damene omtrentlig en snitt-Subsealeveranse ift. skipsressursene våre (Pioneer er like liten som Vision er stor) og da fremstår 700k for dagen over 6 år som meget bra- og godt over det snittet som trengs for lønnsomt driftsbidrag fra Subseaflåten.
Dette lover godt for fremtiden- både den nære og den fjerne!!!
SOFF nedskriver på 25 år for sine fartøy. Kan ikke skjønne annet enn at det må det komme betydelige oppskrivinger for flåten snart!
Mon tro om ikke denne meldingen er så stor at den trigger flere meglerhus til å ta opp dekning. Jeg forventer at flere tar opp dekning etter Q3, men kanskje kommer det noen hus på banen før tallene…?
Arctic kommer nok også med justert TP vil jeg tro. Kanskje i morgen? Det blir spennende å følge med på.
Arctic blir nok ikke alene lenge
Har du lest analysen til Arctic? Enn så lenge så trur eg at dei kjem til å holde på kursmålet då det ikkje har skjedd noko ekstremt enda. Ja ratene er veldig gode, men eg trur dei ligg inn med ganske gode rater i kursmålet. Har ikkje fått lest analysen sjølv