Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Langt igjen her til målet.

3 Likes

Ja kvakk litt først men dette er ingen konkurranse igrunn, fint at noen andre tar kostnadene med utvikling😄

Cutter; er nå på vei til Norge etter et ikke meldt ca 100 dagers oppdrag vind Frankrike.
Skal nå klargjøres for kontrakten i Brasil med start desember.

4 Likes

Ser at vi er på vei til SOFF fest i dag…:crossed_fingers::+1::blush:

2 Likes

Contract awards for CSVs

2 Likes

Heldike- ligge me feber og snue her men det er da over 700k/dag??? Vision er jo en gigant men Pioneer et i andre enden mens Ocean er jøy-middel

1 Like

Cirka 720k etter hva jeg kan beregne.

2 Likes

Er ikke dette litt ned i forhold til de andre nylig inngåtte kontrakter?

Ligger vel ca 100k over ift tidligere meldte

Er ingen kontrakter med så lang varighet som har hatt då høye rater

2 Likes

Markedet likte det, ser det ut som.

1 Like

Oppdatert:

2 Likes

Legg også merke til at både Ocean og Vision allerede hadde kontrakt til 2024-det sier endel om hvoredan disse aktørene som nå fornyer/forlenger kontraktene ser på de neste årene…

1 Like

Noen tanker rundt meldinga som kom nå
Pioneer; gamle Pioneer 14 mnd + 1 års opsjon. Anslår rundt 450 000-500 000 i rate. Det tyder på at Pioneer vil bli holdt i drift til den blir 30 år. Altså at markedet er så stramt at Csv-ene får økt levetid.
Ocean; en av de litt mindre Csv-ene til Soff, 2 år mitt anslag rate på 550 000- 600 000.
Vision; Soff største Csv ( Maximus større men på bare boat ) 3 år anslår rate på rundt 900 000.

Synes det var en kjempe fin melding med hensyn til synligjøring av verdiene som ligger i Soff .
Blir enklere å forhandle i 24 med kreditorene.

7 Likes

Dette smaker fugl folkens.

I sum så representerer disse tre damene omtrentlig en snitt-Subsealeveranse ift. skipsressursene våre (Pioneer er like liten som Vision er stor) og da fremstår 700k for dagen over 6 år som meget bra- og godt over det snittet som trengs for lønnsomt driftsbidrag fra Subseaflåten.

Dette lover godt for fremtiden- både den nære og den fjerne!!!

5 Likes

SOFF nedskriver på 25 år for sine fartøy. Kan ikke skjønne annet enn at det må det komme betydelige oppskrivinger for flåten snart!

1 Like

Mon tro om ikke denne meldingen er så stor at den trigger flere meglerhus til å ta opp dekning. Jeg forventer at flere tar opp dekning etter Q3, men kanskje kommer det noen hus på banen før tallene…?

1 Like

Arctic kommer nok også med justert TP vil jeg tro. Kanskje i morgen? Det blir spennende å følge med på.

Arctic blir nok ikke alene lenge

Har du lest analysen til Arctic? Enn så lenge så trur eg at dei kjem til å holde på kursmålet då det ikkje har skjedd noko ekstremt enda. Ja ratene er veldig gode, men eg trur dei ligg inn med ganske gode rater i kursmålet. Har ikkje fått lest analysen sjølv