Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Har du lest analysen til Arctic? Enn så lenge så trur eg at dei kjem til å holde på kursmålet då det ikkje har skjedd noko ekstremt enda. Ja ratene er veldig gode, men eg trur dei ligg inn med ganske gode rater i kursmålet. Har ikkje fått lest analysen sjølv

Det med ratene er jo avgjørende då hadde vært interessant å visst hva de har inne ja

Hvis vi regner inn ca 250 mil pr skip, ganger med antall skip av denne typen (26) da er vi på inntekter på ca 6 500 mil. CSVene står kanskje for 45 %? Da ender vi på over 14 milliarder, hvis det skulle bli en tilsvarende økning i de andre segmentene. Dette er selvfølgelig overfladiske betraktninger, men man må bruke det man har.

2 Likes

Jeg sa det på kurs 4,79, og jeg sier det igjen; Det er ikke så lenge til vi kan vinke farvel til dagens kursnivå. Synd at jeg nå bare har 1/5-del av aksjeantallet og at midlene “dessverre” bokstavelig talt er for velfundamentert til å kunne tilgjengeliggjøres.

Disse ratenivåene borger for vesentlig høyere aksjekurs. Spørsmålet er snarere om når meglerhuset-ene fjerner risikopremien som fortsatt hefter ved SOFF. Da skal vi se at meglerhusene kommer- og at de kommer godt.

9 Likes

Sistnevnte kommer nok på tidspunktet meglehusene er trygg på at gjelden kan betjenes.

Gjelden betjenes enkelt på disse nivåene. Dette dog forutsatt at nok skip oppnår disse ratenivåene- og totalt sett over lang nok tidshorisont og som medfører denne “risikopremien”. Her har jo jeg lenge vært en “believer” :wink:

5 Likes

Det skjer ting på ahts fronten hos Soff opg men ingenting meldt. Av de 5 ahtsene “i spotten” (inkl Sisirus som jo er i Ulsteinvik for reparasjon) har nå Solstads egene sider kun Drott og Sapphire listet.

Westshore har fjernet Prosper som de hadde tilbake 15.11 og Siirius som de hadde 15.11 helt fra listen og har nå TBA poå Sigma med ledig fra 14.11 i Haugesund som garantert ikke stemmer siden Sigma prdd er på vei til Las Palmas.

Braemar derimot har nå Sigma tilbake til Noirge 5.JANUAR med ikke oppgitt klient, de har fortsatt prosper tilbake 15.11 og Sirius klar igjen 30.11

Ikke lett å bli klok på dette men en ting er sikkert, alle de ahtsene skal helt klart ikke ligge i spoten fremover.

2 Likes

Oppdatert

4 Likes

Folkens! Har dere noe å si om siste status på store eierne lista!? Er det noe bevegelse der også nå!?

Lite eller ingen bevegelse blant de store i siste liste. BNP Paribas har tatt litt over 200k aksjer, ellers har kontoen Metallian (Interactive Brokers) nevnte plukket jevnt og trutt.

2 Likes

Jeg sier ikke at SOFF trenger emisjon, men det er god fart i energirelaterte emisjoner - og dermed stor tro på fremtidig inntjening. Det er vel litt over ett år siden DNB kom med kursmål 1 på PGS og dømte selskapet nord og ned. Dette er vel andre emi også.

3 Likes

Offshorerekyl på Oslo Børs – og analytikerne tror oppgangen vil fortsette | DN

1 Like

Snart 1/5 av volumet i går.

1 Like

Voldsomt trøkk😳

Begynner å nærme seg et golden cross

2 Likes

Sistat hentet fra annet forum:

"Skal man velge blant offshore-aksjene er det spesielt én ting man bør være obs på, nemlig kapitalstrukturen.

Tønne peker på at for eksempel Solstad har rundt ti prosent egenkapital og 90 prosent gjeld, noe som gjør at endringer i inntjeningen gir en voldsom effekt på verdien av egenkapitalen – på både opp- og nedsiden.

Uten å ville gå for mye inn på enkeltaksjer, har Tønne tro på at de gode tidene for offshoremarkedet kan vare en god stund til.

– Og da er for eksempel Solstad et ganske giret veddemål på at det slår til, sier han."

4 Likes

Usikkerhet slo plutselig over hele børsen. Er det FED montro?

For dem som er interessert er det verdt å følge med på oljeprisen ut over dag. Det var en relativt stor draw forrige uke fra amerikanske lager, i tillegg til SPR 1mboed. Interessant pga. korrelasjonen mot Oslobørs

1 Like

Interessant ble det også - synd det kom så sent

3 Likes

Børsene i USA og offshore spratt opp etter rentebeslutningen. Det var garantert litt risk off i dag, så jeg regner med SOFF fortsetter oppturen i morgen.

1 Like

0,75 var vrl optimalt forfi det var det flest trodde drt ble. Oljen greit opp og.